۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۵۱۸۵۸
سرپرست اوقاف همدان:

گریستن برای سیدالشهدا سبب رسیدن به هدف است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اوقاف و امورخیریه شهرستان همدان با بیان این که گریستن برای امام حسین(ع) دوری از هجو و رسیدن به هدف است ادامه داد: گریستن برای مصیبت سیدالشهدا(ع) باعث بزرگی فرد و تببین قیام عاشورا می‌شود.
اربعين حسيني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اوقاف همدان، حجت‌الاسلام سیدحسن رضوی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان در نشست مشترک با هیأت امنای امامزادگان شهرستان همدان، با گرامیداشت ایام سوگواری دهه سوم ماه صفر خواستار برگزاری عزاداری و مراسم منسجم سوگواری این دهه به میزبانی امامزادگان همدان شد.

 

وی خطاب به هیأت امنای امامزادگان شهرستان همدان، اربعین حسینی را فرصت مناسبی دانست و گفت: با بهره بردن از راز گرانبهای نهفته در پس مراسم‌های این‌چنینی، حق‌طلبی و حق‌گویی در جامعه گسترش داده می‌شود.

 

سرپرست اوقاف و امورخیریه شهرستان همدان با بیان این که گریستن برای امام حسین(ع) دوری از هجو و رسیدن به هدف است ادامه داد: گریستن برای مصیبت سیدالشهدا(ع) باعث بزرگی فرد و تببین قیام عاشورا می‌شود.

 

حجت الاسلام رضوی تصریح کرد: در روز اربعین همه امامزادگان باید مراسم قرائت زیارت اربعین امام حسین(ع) را در برنامه کاری خود لحاظ کرده و علاوه بر سخنرانی و مداحی به آن اهتمام ورزند.

 

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان بر لزوم برپایی سوگواره منسجم در امامزادگان به مناسبت ایام 28 و 29 ماه صفر نیز تأکید کرد و گفت: در این ایام نیز باید از سخنرانان و مداحان برجسته بهره گرفته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن روز 28 صفر با روز جمعه دعای پرفیض ندبه به همراه قرائت دعای حضرت رسول اکرم(ع) نیز با خیل عزاداران در محل بقعه شاهزاده حسین(ع) برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام رضوی در پایان سخنانش بر لزوم غبارروبی از امامزادگان بقاع متبرکه در آستانه ورود به هفته وقف نیز تاکید کرد./967/د102/ب

ارسال نظرات