۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۵۱۸۹۷

نشست معاونان آموزش مدارس علمیه خواهران استان بوشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست مدیران و معاونان آموزش مدارس علمیه خواهران استان بوشهر برگزار شد.
مرکز مديريت حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرگزاری رسا، در این جلسه حجت‌الاسلام یوسف جمالی، سرپرست حوزه های علمیه خواهران استان بوشهر، ضمن معرفی مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی شهر اهرم، از زحمات و حضور پرشور مدیران در همایش تجلیل از روحانیت تقدیر کرد و بیان داشت: با تأسیس این مدرسه در شهر اهرم، شاهد حضور هر چه بیشتر خواهران مشتاق به تحصیل در علوم دینی در این شهر خواهیم بود.
وی با اشاره به نزدیک شدن زمان پذیرش حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: امسال نیز همچون سال قبل باید تمام تلاش خود را در جهت جذب حداکثری در حوزه‌های علمیه خواهران، به کار بگیریم و در کنار آن زمینه را برای فعالیت طلاب در تمامی عرصه‌ها به ویژه تبلیغ در مجامع آموزشی و تربیتی فراهم آوریم.
سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر اظهار داشت: یکی از طرح‌هایی که امسال حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر به شکل ویژه به آن پرداخته است، طرح حضور مبلغات به عنوان مشاوران دینی در مدارس آموزش و پرورش است که تاکنون حدود 50 نفر از آنان در این مدارس مشغول به تبلیغ هستند و مدیران در این زمینه همکاری و همیاری را با مبلغان خود داشته باشند.
حجت‌الاسلام جمالی در ادامه با تأکید بر آموزش و تربیت طلاب در تمامی زمینه‌ها در کنار پیشبرد ساخت و ساز حوزه‌ها افزود: مسأله ساخت و ساز حوزه‌ها نباید سبب شود تا مسأله آموزش طلاب، بحث اساتید و مبحث برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های آموزشی به حاشیه رانده شود، چرا که مسأله اساسی و اصلی حوزه‌ها، آموزش و پرورش طلاب است.
وی با تأکید بر حضور پررنگ مدیران در تمامی عرصه‌ها اظهار داشت: حوزه‌های علمیه تنها متصدی تربیت طلاب نیستند بلکه باید شاکله و زیرساخت‌های فرهنگی جامعه مورد هدف خود را نیز سامان دهند، یعنی حوزه‌های علمیه خواهران هر شهرستان باید در مناسبت‌های مختلف، با برنامه‌ریزی‌های دقیق و جامع بتوانند تأثیرات مثبتی بر روی افراد جامعه خود داشته باشند.
برگزاری دوره آموزشی تدریس کلام اسلامی در استان بوشهر
دوره آموزشی تدریس کلام اسلامی از سوی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر برگزار شد.
یوسف جمالی سرپرست حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: این دوره به مدت سه روز با حضور حجت‌الاسلام محمدی، استاد اعزامی از قم و تعداد 16 نفر از اساتید حوزه با هدف آموزش صحیح روش‌های تدریس با استفاده از منابع دسته اول پیرامون مباحث اساسی و اصلی توحیدشناسی و معرفی آنها، بررسی شبهات مربوط به مبحث توحیدشناسی و شیوه پاسخ گویی به آنان برگزار شد./907/د101/پ
ارسال نظرات