۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۵۱۹۰۳
سبک زندگی اسلامی؛

سبک زندگی اسلامی با سیاست‌های اداری و سازمانی به دست نمی‌آید

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اهمیت ایجاد سبک زندگی اسلامی و وظیفه حوزه علمیه در این موضوع، شکل‌گیری سبک زندگی اسلامی را نیازمند حرکتی انقلاب‌گونه دانست.
سبک زندگي اسلامي حجت‌الاسلام محمدعلي اسدي نسب، مدير گروه قرآن پژوهي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي

حجت‌الاسلام محمدعلی اسدی نسب، مدیر گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به راه‌کار ایجاد سبک زندگی اسلامی گفت: برای ایجاد سبک زندگی اسلامی نیاز به شکل گرفتن حرکتی انقلاب‌گونه است.

وی افزود: با سیاست‌های اداری و سازمانی دست یافتن به سبک زندگی اسلامی امکان‌پذیر نیست و ره به جایی نخواهیم برد.

مدیر گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ابراز داشت: ایجاد سبک زندگی اسلامی باید بر اساس یک طرح جامع و انقلابی شکل بگیرد، و ارگان‌های مختلفی همچون صداوسیما، حوزه‌های علمیه، ارکان دولت، آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی مختلف همه جانبه وارد عمل شوند.

وی با بیان این‌که باید در ایجاد سبک زندگی اسلامی به تعیین اهداف مقدمی، میانی و نهایی پرداخته شود، اظهار داشت:  برای ایجاد سبک زنگی اسلامی نیاز به همت و تلاش دوچندان است زیرا اکنون شاهدیم که غرب با تمام توان و نیروی خود به میدان آمده و از این رهگذر تأثیراتی منفی را در جامعه به وجود آورده است.

حجت‌الاسلام اسدی‌نسب ابراز داشت: اکنون تأثیر‌گذاری فرهنگ غرب در امر ازدواج و طلاق در جامعه دیده می‌شود، طلاق‌های بسیاری صورت می‌گیرد و سن ازدواج افزایش یافته است، که این مسأله را می‌توان نوعی عذاب خاموش الهی در جامعه دانست.

وی خاطرنشان کرد: تغییر حیات فعلی جامعه به حیات طیبه و انجام فرموده رهبر معظم انقلاب نیازمند یک حرکت همه‌جانبه و قدرتمند است، در غیر این صورت این فرمایش رهبر انقلاب در مرحله شعار باقی می‌ماند.

مدیر گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این‌که حوزه علمیه تاکنون فرموده‌های رهبر انقلاب را چندان جدی نگرفته است، تصریح کرد: حوزویان در مسائل روز جامعه وارد نشده‌اند، به عنوان مثال نهادهای مختلف حوزوی به برگزاری همایش‌های مختلف برای شخصیت‌های مختلف می‌پردازد، اما موضوعات مورد نیاز جامعه ماند طلاق، اعتیاد و رواج اعتیاد در حوزه به بحث و گفت‌وگو گذاشته نمی‌شود و تا حوزه علمیه برای اصلاح این موارد قدم برندارد تغییری در جامعه صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: حوزه علمیه در پژوهش‌های خود مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی را بررسی کند، همچنین حوزه علمیه در ایجاد سبک زندگی نیازمند استفاده از راه‌کارهایی همانند برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تخصصی، رایزنی‌ با نهادهای دیگر، عرضه مجلات و نشریات نو، ارائه ابزاراهای تازه و توجیه مبلغان است.

حجت‌الاسلام اسدی‌نسب بیان کرد: ایجاد سبک زندگی از جهت مسلمان بودن و حفظ بنیان‌های اعتقادی مطرح می‌شود، اگر سبک زندگی مردم اسلامی نباشد مردم بنیان‌های اعتقادی خود را از دست می‌دهند و آن‌گاه با یک هجوم غربی و یا داخلی کار همه یکسره می‌شود

وی یکی از دلایل رواج گناه را وجود نداشتن سبک زندگی اسلامی خواند و گفت: سبک زندگی اسلامی آثار و برکات بسیاری دارد، اگر بخواهیم اسلام در جامعه نمود بیابد و انقلاب را به جهان صادر کنیم نیاز به ایجاد سبک زندگی اسلامی داریم./914/ت301/ن

ارسال نظرات