۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۵۱۹۰۹
معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران:

نهضت آزاداندیشی در مدارس علمیه خواهران اجرایی می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران گفت: نهضت آزاد اندیشی در حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با هدف ترویج فضای آزاد اندیشی و فرهنگ تفکر و گفتگو اجرایی می شود.
محمود خالقي معاون پژوهش حوزه هاي علميه خواهران کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمود خالقی، مدیر معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران سراسر کشور امروز در جمع طلاب خواهر سطح سه الزهرا(س) تبریز اظهار داشت: نهضت آزاد اندیشی در حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با هدف ترویج فضای آزاد اندیشی و فرهنگ تفکر و گفتگو اجرایی می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: نهضت آزاد اندیشی در حوزه های خواهران در راستای تحقق مطالبات و رهنمودهای مقام معظم رهبری پیگیری می شود که امید است ثمره این طرح ترویج فرهنگ تعمق و تفقه در مبانی دینی و ارتقای بینش و معرفت قرآنی در حوزه های علمیه خواهران و در نهایت جامعه باشد.

 

خالقی توجه به نهضت آزاداندیشی در مدارس علمیه خواهران را لازمه پژوهش‌های محتوایی دانست و با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه‌های علمیه تصریح کرد: هدایت گام به گام پژوهشگران تا دست‌یابی به شعار هر «طلبه یک پژوهشگر» در اولویت کاری معاونت‌های پژوهشی مدارس علمیه سراسر کشور قرار دارد.

 

وی از راه‌اندازی هسته‌های پژوهشی فارغ‌التحصیلان، شوراهای علمی‌پژوهشی استانی، کانون‌های پژوهشی در سطح مدارس خبر داد و گفت: تعداد تحقیقات پایانی دفاع‌شده از حدود 13 هزار مورد در سال گذشته به 15هزار و 400 مورد و تعداد پایان‌نامه‌ها از 233 مورد در سال گذشته به 276 مورد در سال جاری رسید.

 

خالقی همچنین با اشاره به ایجاد 28 انجمن پژوهشی در مدارس علمیه سطح سه گفت: 150 طرح قرآنی توسط پژوهشگران حوزه‌های علمیه خواهران آماده‌ شده که ارزیابی 83 موضوع پژوهشی از سوی هسته‌های پژوهشی به منظور اجرا در قالب کتاب و مقاله و فعال‌سازی دفتر نخبگان حوزه‌های علمیه خواهران اجرایی شده است.

 

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران در پایان از فعالیت مرکز نخبگان حوزه با هدف شناسایی و معرفی طلاب جوان موفق در عرصه پژوهش خبر داد و گفت: طلاب جوان از میان طلاب فارغ التحصیل سطح دو و طلاب فارغ التحصیل و در حال تحصیل سطح سه انتخاب خواهند شد.

 

لازم به ذکر است، در پایان این نشست معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران به پرسش های خواهران طلبه در مورد پژوهش و پایان نامه نویسی پاسخ داد و از بخش‌های مختلف حوزه علمیه سطح سه الزهرا(س) دیدن کرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات