۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۵۱۹۳۴
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

«حوزه مادر نظام است» بهترین تبیین برای نقش روحانیت

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه حضور توده‌های میلیونی حامیان ارزش‌های دینی را نقطه اشتراک قیام 19 دی 1356 و نهم دی 1388 دانست و ولایت فقیه را عامل اصلی در صیانت از آرمان‌ها ذکر کرد.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام

حجت الاسلام والمسلمین علی احتشام  عضو شورای مرکزی اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به قیام 19 دی مردم قم در دفاع از اسلام و مرجعیت، گفت: بدون تردید تحلیل انقلاب اسلامی بدون ارزیابی حوزه علمیه و روحانیت و در راس همه امام خمینی(ره) ممکن نیست.

وی اضافه کرد: آنچه توانست انرژی عظیم اسلام خواهی و آزادگی ملت بزرگ ایران را به فعلیت در آورد و دین را از زوایای مخفی زندگی شخصی به اداره اجتماع عظیم اسلامی وارد کند، نقش بی‌بدیل امام راحل و روحانیت پیرو خط امام بود.  

عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این‌که چنانچه روحانیت و حوزه‌های علمیه مبانی، افکار و رهنمودهای امام راحل(ره) را مورد دفاع همه جانبه خود قرار نمی‌دادند این نهضت عظیم نیز به ثمر نمی‌نشست، اظهار داشت: تعبیر رسای مقام معظم رهبری مبنی‌ بر این‌که «حوزه مادر نظام است» گویاترین تبیین از نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه است. 

وی در ادامه با اشاره به حضور ملت شریف ایران در صحنه به ویژه در یک قرن اخیر بیان داشت: عنصر دین و به طور ویژه اسلام ناب و تشیع انقلابی در به صحنه آوردن این ملت بزرگ نقش اساسی داشته است، همچنین کلام جاوید حضرت امام (ره) که فرمودند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» نقش متمایز و اثر قوی دین را در حرکت و نهضت توده‌های میلیونی نمایان می‌سازد. 

حجت الاسلام والمسلمین احتشام ابراز داشت: همچنین تاریخ هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد که اوج نهضت اسلامی مردم ایران در سال 57، بعد از اقامه نماز عید سعید فطر که منجر به تظاهرات 17 شهریور و به خاک و خون کشیده شدن هزاران نفر از ملت بزرگ در تهران و شهرستان‌ها شد نمود بارز و صبغه اسلامی و مکتبی این انقلاب عظیم می‌باشد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ملت ایران در دفاع از آرمان‌های الهی و ملی خود به روشنی ثابت کردند که همیشه در تبعیت از رهبری انجام وظیفه می‌کنند خطاب به مسؤولان، تصریح کرد: بر مسؤولان لازم است تا از مردم قدردانی کنند، زیرا این ملت بزرگ در طول تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی افزون بر هشت سال جنگ تحمیلی در برابر فتنه‌های دشمنان خارجی و منافقان داخلی ذره‌ای از حمایت‌ها کوتاهی نکرده و استقامت ورزیده‌اند. 

عضو شورای مرکزی اساتید سطوح عالی و دروس خارج فقه حوزه علمیه قم وظیفه مردم را به صورت تمام و کمال انجام شده دانست و تأکید کرد: مسؤولان باید در حمایت‌ همه جانبه از مردم و گشودن گره از امور آنها همچون مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که دغدغه‌های جدی امروز است تلاش ویژه‌ای داشته باشند. 

وی در ادامه با اشاره به فاصله 32 ساله بین قیام 19 دی 1356و حماسه نهم دی 1388، به حضور توده‌های میلیونی مردم در حمایت از ارزش‌های دینی اشاره کرد و گفت: مردم هیچ‌گاه از بیرق ولایت جدا نشده و به خوبی جمله امام خمینی(ره) مبنی بر «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» را به اثبات رساندند و می‌توان گفت ولایت فقیه راهکار اصلی در صیانت از آرمان‌های انقلاب و اسلام عزیز در مقابل حیله‌های دشمنان و فریب تبهکاران است. 

حجت الاسلام والمسلمین احتشام در پایان با بیان این که عده‌ای از خواص در این دو برهه تاریخی با عصای احتیاط از حضور در میدان عزت و استقامت انقلابی طفره رفتند، اظهار داشت: با این وجود ملت خداجو، فرزندان بسیجی امام راحل و رهروان ولایت و خلف صالح امام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در بحبوحه فشارهای داخلی و خارجی از آرمان‌ها و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حفاظت کردند./908/ت302/ج

ارسال نظرات