۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۵۱۹۶۴
آیت الله خاتمی:

فتنه گران مردگانی متحرک اند/ ولایت فقیه نبود انقلاب کفن ها پوسانده بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که واقعیت این است همان گونه که منافقان و سلطنت طلبان مردند فتنه گران هم مردند، گفت: اگر ده بار دیگر هم انتخابات برگزار شود مردم به فتنه گران که به کشور خود خیانت کردند رأی نخواهند داد.
 آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران سه شنبه شب در ششمین یادواره 188 شهید بخش سرخرود شهرستان محمودآباد که در مهدیه سرخرود برگزار شد، با بیان این که آن چنان که انسان ها با هویت شخصی خود شناسنامه دارند جوامع نیز دارای شناسنامه ای هستند، گفت: در رقم زدن شناسنامه هر جامعه ایثارگران هر دیار وزن وفاداری به دین را نشان می دهند.

 

وی با اشاره به این که یه یقین اگر آیندگان بخواهند تاریخ جوامع را بنویسند باید در سر تیتر عناون های خود نام شهیدان، جانبازان و آزادگان را قرار دهند، خاطرنشان کرد: عنصر دیگری که در رقم زدن شناسنامه جوامع نقش دارد وجود فرهیختگان و دانشمندان در هر جامعه است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که بازماندگان شهدا همه کسانی هستند که بر سر سفره ایثار آنان نشسته اند، بیان داشت: شهدا جان خود را نثار شجره طیبه انقلاب کردند و آرمان بلند دین سبب شد تا آنان به جبهه روند.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به این که امروز شهدا نظام را به عنوان امانت به ما داده اند، گفت: باید کاری کنیم تا شهدا از ما راضی بوده و نگرانی نداشته باشند.

 

وی با بیان این که در 75 سال حکومت سیاه پهلوی پدر و پسر کمونیست ها به جنگ با شاه رفتند و مدتی اندک که دیدند کاری صورت نمی گیرد با این رژیم کنار آمدند، گفت: التقاطی ها، سازمان جهنمی منافقان و گروه های دیگر هم آمدند و کاری از پیش نبردند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که یک مرجع دینی به نام حضرت امام خمینی (ره) از 19 دی سال 56 تا 22 بهمن سال 57 بی نظیرترین هدایت ها را در ایران اسلامی انجام داد، خاطرنشان کرد: قطره ها در کنار هم قرار گرفت و سیل خروشانی را به وجود آورد که سبب شد کاخ رژیم شاهنشانی از بین رود.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به این که امام راحل به دیدار خدا رفت و رهبری دیگر که راه، آرمان و اخلاصش در این راستا بود به میدان آمد، گفت: رهبر معظم انقلاب بود که توانست این سفینه النجات را پیش برد تا انقلاب اسلامی به عنوان خورشید فروزان بیداری اسلامی شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که بیداری اسلامی به عنوان کرامات ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: اگر ولایت فقیه نبود این انقلاب تاکنون کفن ها پوسانده بود و دنیای استکبار نیز هر آن چه داشت را به کار گرفت تا انقلاب را از پای درآورد.

 

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی مثل سرو قامت کشیده ایستاده است، گفت: امروز باید افتخار کنیم که همه دغدغه دنیای استکبار این است که به شما آسیب برساند.

 

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که در سوریه هدف اساسی ایران اسلامی و حزب الله است، بیان داشت: بعضی ها نمی خواهند بفهمند که سیاست ما در سوریه بسیار واقع بینانه است و بهتر است تا دشمن را در دو هزار کیلومتری زمین گیر کنیم که این کار را خواهیم کرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که ماندگاری انقلاب معلول هدایت های ولی فقیه است، خاطرنشان کرد: دنیای استکبار همه تلاش خود را به کار گرفت و آخرین تیر ترکش آن فشار تحمیلی اقتصادی است.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که اوباما همچنان در حسرت این است تا ببیند ایران آسیب دیده است، گفت: آنان فکر کردند که با فشارهای اقتصادی مثل مردم کشورشان مردم ما به خیابان ها می آیند ولی مردم ما می دانند که این فشارها هزینه استقلال و عزت آنان است.

 

وی با تاکید بر این که این ملت دشمن را فرسوده خواهد کرد اما خود فرسوده نخواهد شد، بیان داشت: به یاری خداوند منان دشمنان مجبورند دست از این شیطنت ها بردارند و بدانند که خودشان آسیب خواهند دید همان طور که در هشت سال جنگ تحمیلی دشمن از پای درآمد.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که شبکه های بیگانه در دروغ افکنی ها بی نظیر تاریخ اند، خاطرنشان کرد: آنانی که اهل بصیرت هستند در تأثیر این دروغ ها قرار نخواهند گرفت.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که فتنه به عنوان جریانی است که حق و باطل در آن گم است، گفت: در حماسه نهم دی سال 88 مردم فهمیدند که فتنه گران ولایت را مورد هدف قرار دادند که به میدان آمدند.

 

آیت الله خاتمی گفت:  بخشی از فتنه گذشت ولی بخش های دیگری در راه است که باید مراقب این فتنه های جدید باشیم.

 

وی با اشاره به این که واقعیت این است همان طوری که منافقان و سلطنت طلبان مردند فتنه گران هم مردند، بیان داشت: اگر ده بار دیگر هم انتخابات شود مردم به فتنه گران که به کشور خود خیانت کردند رأی نخواهند داد./950/پ202/ج

ارسال نظرات