۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۱۵۱۹۶۷

چند خبر کوتاه از استان تهران

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه‌های اربعین حسینی و سلسله نشست‌های تفسیر عرفانی نهج البلاغه در تهران برگزار می‎شوند.
اخبار کوتاه

مراسم عزاداری اربعین حسینی در بقاع متبرکه شاخص استان تهران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران، حجت الاسلام سیدهاشم حسینی سرپرست اداره فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان تهران گفت: همزمان با شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش مراسم شب اربعین حسینی در بقاع متبرکه شاخص استان تهران برگزار می شود.
وی افزود:به همین مناسبت در امامزادگان صالح(ع) تجریش، جعفر(ع) وحمیده خاتون(س)، عینعلی زینعلی(ع)، حسن(ع)، معصوم(ع)، عبدالله(ع)، زید(ع)، علی اکبرچیذر(ع)، ناصرالدین(ع)، جعفر پیشوا ورامین(ع)، عقیل(ع) اسلامشهر ویژه برنامه‌ای همراه با مداحی، سخنرانی و قرائت زیارت‌نامه همزمان با نماز مغرب و عشا اجرا می‌شود.
همچنین برپایی نمایشگاه خیمه‌های معرفت، مشاوره و پاسخگویی به سؤالات شرعی مردم و قرائت زیارت‌ اربعین از دیگر برنامه‌ها در این ایام خواهد بود.

تجمع بزرگ هیئات مذهبی شمال غرب تهران در روز اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، حبیب جمشیدی، کارشناس تشکل های دینی تبلیغات اسلامی شمال غرب تهران گفت: همزمان با فرارسیدن اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، هیئات مذهبی این منطقه از تهران، با حرکت دستجات عزاداری، در میدان بهرود سعادت آباد، در روز اربعین حسینی تجمع و اقامه عزا خواهند کرد.

وی افزود: این مراسم طبق سنوات قبل با همکاری این اداره، پایگاه های مقاومت بسیج و شهرداری های مناطق و  حضور هیئات مذهبی و حرکت دستجات عزاداری و همچنین کاروان نمادین اسرای حادثه جانسوز عاشورا برگزار خواهد شد.

به گفته جمشیدی، این مراسم عزاداری ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 14 دی جاری، مصادف با اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، در میدان بهرود سعادت آباد واقع در منطقه 2 تهران برگزار و با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به پایان خواهد رسید.

برگزاری سومین جلسه کارگروه آموزش‌های تخصصی تبلیغ

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه الکترونیکی سازمان تبلیغات اسلامی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری سومین جلسه کارگروه آموزش‌های تخصصی تبلیغ به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی خبر داد.

حجت‌الاسلام علی دارابی با بیان این‌که جلسات این کارگروه ماهانه برگزار می‌شود، گفت: ساماندهی حوزه آموزش‌های تخصصی تبلیغ سراسر کشور، طراحی الگوهای مناسب برای ارتقای علمی و مهارتی شبکه تبلیغ، ارتقای سطح شیوه‌های تبلیغی بر اساس الگوی چهره به چهره و تبلیغات سنتی و افزایش آگاهی شبکه تبلیع کشور در حوزه بیان تفسیر قرآن کریم متناسب با اقتضائات روز از جمله اهداف تشکیل کارگروه آموزش‌های تخصصی تبلیغ است.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه از سوی حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی از مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌های خوزستان و زنجان به دلیل اهتمام ویژه به آموزش‌های تخصصی تفسیر قرآن کریم تقدیر شد.

سلسله نشست‌های تفسیر عرفانی نهج البلاغه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای ابن سینا به منظور آشنایی شهروندان با نهج البلاغه برای تقویت مبانی فکری و دینی، اقدام به برگزاری سلسله نشست‌های «تفسیر عرفانی نهج‌البلاغه» با حضور دکتر بخشعلی قنبری، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد به صورت سخنرانی و پرسش و پاسخ کرده است.

شهروندان برای حضور در سلسله نشست‌ها می‌توانند در روزهای دوشنبه از ساعت 14 تا 16 به فرهنگ‌سرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 8-88366366 تماس بگیرند./959/د102/ص

ارسال نظرات