۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۵۲۰۰۴
مدیر حوزه علمیه مروی:

آیت الله تهرانی مثل پدری مهربان و دلسوز برای طلاب و مردم ولایی ایران بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مروی آیت الله مجتبی تهرانی را چراغ راه طلاب قلمداد کرد و گفت:آیت الله مجتبی تهرانی(ره) مثل پدری مهربان و دلسوز برای طلبه‌ها و مردم ولایی ایران بود.
آيت الله مجتبي تهراني به روايت تصوير

حجت الاسلام محمدمهدی اسلامی، مدیر حوزه علمیه مروی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: رحلت این عالم بزرگوار را به تمام حوزه‌های علمیه، مراکز آموزشی، شاگردان ایشان و خانواده محترم تسلیت می‌گویم و رحلت این عزیزان جایگزینی در مراکز حوزوی نخواهد داشت.

حجت الاسلام اسلامی گفت: اگر این عالمان بزرگوار را الگو قرار بدهیم می‌توانند در کسب علم، دانش و معنویت چراغ راهی باشند تا به سمت سیر و ‌سلوک حرکت کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: آیت الله مجتبی تهرانی(ره) در حوزه علمیه مروی چند سالی تدریس داشت و شاگردان بزرگی را تربیت کرد که به عنوان چراغ راه برای شاگردانش یاد می‌شد.

مدیر حوزه علمیه مروی تصریح کرد: ما بیشتر این عزیز را به عنوان استاد اخلاق می‌شناختیم که ریاضت‌ها و زحمت زیادی کشیده بود.

حجت الاسلام اسلامی با اشاره به این‌که ایشان از شاگردان امام خمینی(ره) هستند ادامه داد: آیت الله تهرانی از شاگردان ممتاز امام(ره) بود که تربیتی انقلابی داشت و مبنای درس وی در حوزه علمیه مروی سیره امام(ره) بود.

وی اظهار داشت: ایشان یک شخصیت انقلابی بود و در همه عرصه‌ها که نظام اسلامی به او نیاز داشت به عنوان یک سرباز به میدان می‌آمد و از اسلام و نظام دفاع می‌کرد.

 حجت الاسلام اسلامی در بیان خاطره‌ا‌ی از آیت الله تهرانی بیان کرد: زمانی که امام(ره) از دنیا رفتند شاگرد وی که مقام معظم رهبری هستند به عنوان رهبر برگزیده شدند و شخصی به آیت الله تهرانی گفت آیت الله خامنه‎‌ای شاگرد شما است چرا شما انتخاب نشدید و ایشان در مقابل یک حرف تاریخی و به یاد ماندنی بیان کرد و گفت «بعضی از اساتید به گرد پای شاگردانشان نمی‌رسند».

مدیر مدرسه علمیه مروی در پایان بیان داشت: آیت الله مجتبی تهرانی(ره) مثل پدری مهربان و دلسوز برای طلبه‌ها و مردم ولایی ایران بود./9599/ت302/ص

ارسال نظرات