۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۲۰۲۴

نشست مدیران مدارس علمیه خواهران اصفهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست مؤسسان و مدیران مدارس علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد.
مرکز مديريت حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرگزاری رسا، در این نشست که با حضور 80 نفر از مؤسسان و مدیران مدارس علمیه در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد، حجت‌الاسلام سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به حماسه نهم دی ماه سال 88 گفت: نهم دی ماه سال 88 روز بصیرت و روز آگاهی ملت فهیم ایران است، نهم دی ماه امسال نیز مردم با حضور گسترده در راهپیمایی شکوه و عظمت خود را به نمایش گذاشتند و برای چندمین بار جواب دندان شکنی به فتنه گران و آشوبگران و همه مخالفان نظام اسلامی دادند و حمایت خود را از نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب و نظام ولایی اعلام کردند.
وی افزود: این روز، روز ماندگاری در تاریخ نظام اسلامی و درس بسیار خوبی برای همه ملت‌ها و مسلمانان جهان شد و به گفته یکی از بزرگان حرکت نهم دی ماه سال 88 یکی از عواملی بود که سبب بیداری اسلامی در جامعه اسلامی شد.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به بیان تغییرات انجام شده در پذیرش حوزه علمیه خواهران پرداخت و گفت: امسال آزمون ورودی جهت پذیرش داوطلبان در سطح دو حذف شده است و گزینش داوطلبین به شکل مصاحبه‌ای صورت می‌پذیرد.
حجت‌الاسلام ابطحی به تشریح شیوه‌های اطلاع‌رسانی برای داوطلبان جهت پذیرش ورودی‌های سال 92 از جمله اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیمای استان اصفهان، برنامه‌ریزی برای استفاده از طلاب جهت تبلیغ، بهره‌مندی از ائمه جمعه و جماعات، تعامل با اداره‌های آموزش و پرورش برای حضور مؤثر در مدارس، ارتباط با فرماندهان بسیج و حضور در طرح‌های صالحین پرداخت.
همچنین محسن خلج قائم‌مقام معاونت اداری‌مالی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به آیه «و تعاونوا علی البر و التقوی» گفت: چه کاری و چه حرکتی بهتر از تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران که مقام معظم رهبری از آن به عنوان پدیده مبارک یاد کرده‌اند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا می توانیم در شبیخون فرهنگی راهی در جهت خنثی کردن این تهاجمات که تضمین کننده نیز باشد پیدا کرد گفت: جز با تقویت حوزه‌های علمیه و به ویژه توسعه حوزه‌های علمیه خواهران و تربیت و پرورش خواهران دانشمند و فاضل و اثرگذار در جامعه نمی‌توان به خنثی‌سازی تهاجمات دشمن کمک کرد.
قائم‌مقام معاونت اداری‌، مالی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: بعد از گذشت 16 سال از تأسیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حدود بیش از 365 مدرسه علمیه خواهران در سطح دو و سطح سه در حال فعالیت هستند، در این میان یکی از استان‌های بسیار پربار و طلبه‌خیز استان اصفهان است که با حدود 6 هزار طلبه در کل استان رتبه اول را در بین استان‌ها به لحاظ کمیت و تعداد طلبه دارا است.
گفتنی است، در پایان این نشست، جلسه پرسش و پاسخ پیرامون مباحث مالی، پذیرش و سایر موارد برگزار شد./907/د102/پ
ارسال نظرات