۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۵۲۰۳۰
نویسنده و پژوهشگر حوزوی:

اربعین روز تجدید بیعت با آرمان‌های امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: سیدالشهدا(ع) با قیام خودشان در عاشورای سال 61 سبب شدند تا عقاید منحرف و کاذب افرادی که با خط ولایت دشمنی بوده‌اند شناخته شود و می‌توان گفت روز اربعین روز تجدید بیعت با آرمان‌های امام حسین(ع) است و این روز بزرگ شعار سیدالشهدا(ع) را زنده می‌کند.
اربعین روز تجدید بیعت با آرمان‌های امام حسین است

 حجت‌الاسلام محمدرضا موسوی نسب، عضؤ هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرارسیدن سالروز اربعین حسینی در پاسخ به پرسش «چرا باید اربعین را گرامی داشت؟»، گفت: زمانی که حادثه، تحول و یا انقلابی رخ می‌دهد اگر برای دیگران بیان نشود محو می‌شود و اثری از آن تحول باقی نمی‌ماند.

وی اضافه کرد: اربعین سبب زنده نگه داشتن واقعه کربلا و حرکت امام حسین(ع) در روز عاشورا می‌شود و حضرت زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب(س) بعد از واقعه کربلا سال 61 با سخنرانی که انجام دادند سبب رسیدن آن حادثه به کمال شده و پیام آن را به صورت کامل به مردم رساندند.

این نویسنده و پژوهشگر حوزه با بیان این‌که اربعین گزارشی از پیروزی سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا است، اظهار داشت: روز اربعین توانست واقعه کربلا را به کمال برساند و سبب تغییر فکری و تحول فرهنگی در مردم کوفه و شام شود.

وی ادامه داد: اگر ائمه(ع) مردم را نسبت به زنده نگه‌داشتن روز اربعین حسینی دستور دادند به سبب این بود که اگر حرکت امام حسین(ع) تنها به روز عاشورا ختم می‌شد امروزه شیعیان نمی‌توانستند درس شجاعت، ایثار، صبر و جوان مردی را بگیرند و اربعین خود سبب به کمال رسیدن عاشورا شد.

حجت‌الاسلام موسوی نسب با بیان این‌که زنده نگه داشتن شعار الهی و اسلامی سبب تقویت پایه‌های دین می‌شود، ابراز داشت: باید ما شعار الهی و حوادثی که در جهان اسلام به وقوع پیوسته را زنده نگه‌داریم چه در مراسم عزاداری باشد و چه در مراسم شادی.

وی افزود: برگزاری مراسم سوگواری و قرائت زیارت‌نامه اربعین افزون‌بر این‌که سبب زنده‌نگه داشتن شعائر الهی می‌شود بلکه هدف قیام اباعبدالله الحسین(ع) را بیان می‌کند، در قسمتی از زیارت نامه اربعین آمده است «امام حسین(ع) خون قلب خود را داد تا مردم و جامعه را از گمراهی نجات داده و به سوی هدایت راهنمایی کند».

این استاد حوزه تصریح کرد: سیدالشهدا(ع) با قیام خودشان در عاشورای سال 61 سبب شدند تا عقاید منحرف و کاذب افرادی که با خط ولایت دشمنی بوده‌اند شناخته شود و می‌توان گفت روز اربعین روز تجدید بیعت با آرمان‌های امام حسین(ع) است و این روز بزرگ شعار سیدالشهدا(ع) را زنده می‌کند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این‌که به گفتی برخی از علما کربلا کعبه دوم شیعیان است، خاطرنشان کرد: در روایت فراوانی نسبت به زیارت امام حسین(ع) تأکید شده است و همان‌گونه که فرد برای به دست آوردن اجر و پاداش زیاد می‌تواند مسیر کعبه را به صورت پیاده طی کند برای زیارت امام حسین(ع) نیز می‌تواند همین مسیر را پیاده طی کند.

وی در پایان گفت: قدرت جاذبه امام حسین(ع) است که همه ساله میلیون‌ها زائر به صورت پیاده برای مراسم اربعین خود را پیاده به کربلا می رسانند و این حرکت شیعیان نشانه عشق و علاقه فراوان آن‌ها نسبت به سیدالشهدا(ع) و آرمان‌های ایشان است./993/ت302/ن

ارسال نظرات