۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۵۲۰۳۳
سبک زندگی اسلامی؛

نا آشنایی با مؤلفه‌های سبک زندگی مانع اسلامی شدن آن می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خدابنده زنجان با اشاره به این‌که یکی از موانع سبک زندگی اسلامی جهالت و آگاهی نیافتن از مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی است، ادامه داد: فرد در مواردی از حکم و دستور اسلام آگاهی دارد اما آن را به مرحله اجرا نمی‌رساند؛ که در این‌صورت نیاز به تذکر و یادآوری است.
سبک زندگي اسلامي

حجت‌الاسلام علی‌اکبر بیگدلی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خدابنده زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ضرورت ایجاد سبک زندگی اسلامی گفت: در زندگی فردی در جامعه اسلامی ما اشکالات بسیاری وجود دارد که تجمل‌گرایی و بداخلاقی نمونه‌ای از آن است.

وی افزود: به عنوان مثال پیش از این، افراد از اسباب و وسایل یکدیگر استفاده می‌کردند، اما متأسفانه امروز در پوشاک و لوازم خانه زیاده‌روی صورت می‌گیرد و نه خود فرد از این وسایل استفاده می‌کند نه آن را به فرد نیازمند می‌بخشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خدابنده زنجان با بیان این‌که سبک زندگی‌ ما در مهمانی‌ها اسلامی نیست، ابراز داشت: گاهی در یک سفره چند نوع غذا چیده می‌شود، حال آن‌که کسانی وجود دارند که نیاز به غذایی ساده دارند و متأسفانه در این موضوع نیز در بیشتر موارد دستورات اسلام رعایت نمی‌شود.

وی گفت: موضوعات فراوانی را در ایجاد سبک زندگی اسلامی می‌توان نام برد، باید از مهد کودک، دبستان و راهنمایی برای ایجاد سبک زندگی اسلامی برنامه‌ریزی کرد.

حجت‌الاسلام بیگدلی اظهار داشت: اگر از همان ابتدا عقاید و احکام اسلامی به طور کامل به فرد عرضه شود آن را می‌پذیرد، تعداد کمی از ما با زندگی ائمه(ع) و روش الگوبرداری از آن آشنا هستیم و متأسفانه در این زمینه سرمایه‌گذاری نشده و از افراد باتجربه در این زمینه استفاده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام در همه موارد دستور و راهنمایی داده است، اسلام به کوچک‌ترین موارد پرداخته است، اما برای فراوری بحث‌های اسلام نیاز به کار شبانه‌روزی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خدابنده زنجان با اشاره به این‌که یکی از موانع سبک زندگی اسلامی جهالت و آگاهی نیافتن از مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی است، ادامه داد: فرد در مواردی از حکم و دستور اسلام آگاهی دارد اما آن را به مرحله اجرا نمی‌رساند؛ در این‌صورت نیاز به تذکر و یادآوری است.

وی ادامه داد: آموزش دادن به افراد به ویژه در دوران نوجوانی در دست یافتن به این آگاهی تأثیر به سزایی دارد.

حجت‌الاسلام بیگدلی به اهمیت تذکر و یادآوری در ایجاد سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: مبلغان اسلامی در مکان‌های مختلف عمومی، مانند پارک‌ها و سینماها حضور ندارند و این مسأله سبب شده است تا فضای تذکر و یادآوری در جامعه حاکم نباشد.

وی اضافه کرد: متأسفانه باید گفت فضای تبلیغ و تذکر در مسجد که مکان یادآوری و تذکر است نیز وجود ندارد چه برسد به مکان‌هایی مردمی و عمومی‌تر که در آنجا نیاز بیشتری احساس می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خدابنده زنجان خاطرنشان کرد: مساجد با راه‌اندازی برنامه‌های جنبی مانند قرض‌الحسنه و تفریحات سالم برنامه‌های خود را پربار و سبک زندگی اسلامی را از این طریق ترویج کنند./914/ت302/ن

ارسال نظرات