۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۵۲۰۸۲
آیت‌الله علوی گرگانی:

توجه به رضایت‌مندی خدا سبب ماندگاری کارها می‌شود

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی توجه به رضایت مندی خدا را موجب ماندگاری اعمال و تأثیرگذاری آنها دانست و گفت: امام حسین(ع) چون رضای خدا را مد نظر قرار داد حماسه عاشورا را آفرید و اسلام را با خون خود حفظ کرد.
2/ آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار جمعی از جانشینان فرماندهان نیروی انتظامی سراسر کشور، با اشاره به قیام امام حسین(ع) گفت: عاشورا بهترین الگو و درسی بزرگ برای بشریت است.
وی تأثیرگذاری امام حسین(ع) و قیام عاشورا را فراگیر ذکر کرد و ابراز داشت: امروز نه تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمانان نیز به امام حسین(ع) احترام می‌گذارند و امسال برخی از مسیحیان به خاطر همزمانی سال نو میلادی با اربعین، جشن نگرفتند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه ادامه داد: مسلمانان باید حماسه عاشورا و قیام امام حسین(ع) را تبیین کرده و درس‌های آن را به همگان بیاموزند.
آیت‌الله علوی گرگانی ثابت قدمی امام حسین(ع) و یاران ایشان را به خاطر به حق بودن راهی که انتخاب کرده بودند دانست و اظهار کرد: از این رو لشکریان حق از مرگ نمی ترسیدند و آن را راهی برای رسیدن به خدا می دانستند.
وی احیای نماز و امر به معروف و نهی از منکر را از ثمرات اساسی قیام امام حسین(ع) خواند و ابراز کرد: نیت خالص لشکریان حق و دفاع از اسلام سبب ماندگاری قیام عاشورا و درسی برای آیندگان شد.
این استاد برجسته حوزه علمیه توجه به رضایت مندی خدا را موجب ماندگاری اعمال و تأثیرگذاری آنها دانست و گفت: امام حسین(ع) چون رضای خدا را مد نظر قرار داد حماسه عاشورا را آفرید و اسلام را با خون خود حفظ کرد.
آیت‌الله علوی گرگانی نیت خالص و انجام کار برای رضای خدا را سبب موفقیت انسان خواند و اظهار کرد: انسان در هر پست و موقعیتی که قرار دارد باید برای رضای خدا و خدمت به خلق تلاش کنند.
وی در پایان با بیان این‌که ولایت فقیه هدیه‌ای از جانب خداوند است، ابراز کرد: خدمت به نظام اسلامی در سایه ولایت فقیه نعمتی است از سوی خداوند که باید قدر آن را بدانیم./927/پ202/ج
ارسال نظرات