۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۵۲۰۸۷
اندیشمند آرژانتینی در گفت‎وگو با رسا:

عزای حسینی به برکت انقلاب اسلامی هر ساله در آرژانتین برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند مسلمان آرژانتینی گفت: به برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران هر ساله عزای حسینی با شکوه و باحرارت خاصی در کشور آرژانتین برگزار می‎شود.
سهيل اسعد


سهیل اسعد اندیشمند مسلمان آرژانتینی در گفت‎وگو با خبرنگار  بین الملل خبرگزاری رسا گفت:
شیعیان آرژانتین تا قبل از انقلاب اسلامی ایران، مراسمات ایام محرم را برگزار نمی کردند و یا خیلی مختصر در حد چند خانواده برگزار می‎شد.


وی با اشاره به آثار انقلاب جمهوری اسلامی ایران در آرژانتین عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و حضور مبلغین اسپانیایی زبان در این منطقه هر ساله عزای حسینی با شور و حرارت خاصی برگزار می شود.


اسعد تاکید کرد: در سال های اخیر عرب‎های لبنانی‎ توانستند  حسینیه‎ای را در بوینس آیرس پایتخت آرژانتین افتتاح کنند و در آن به انجام مراسمات مذهبی می پردازند.


این اندیشمند شیعه آرژانتینی با اشاره به ضرورت الگو برداری از نهضت حسینی تصریح کرد: مفهوم شیعه شناخته شده در آرژانتین با مفهوم واقعی آن به عنوان پیروان اهل بیت(ع) متفاوت است و برای تصحیح باورهای غلط قیام عاشورا را به عنوان یک معیار صحیح می توان تبیین کرد.


وی خاطرنشان کرد: مردم آرژانتین معتقدند که دین باید از سیاست، حکومت، عدالت جدا باشد، به همین دلیل قیام امام حسین(ع) برای آن‎ها به این معنا که یک رهبر دینی و الهی برای عدالت و عدل خواهی قیام کرده یک نوع درس حساب می شود.

 

 سهیل اسعد بیان کرد: جوانان آرژانتینی از قیام امام حسین (ع) درس هایی مانند صبر، فداکاری،‌ تحمل بر مصیبت و بردباری گرفته اند و این درس‎ها را در زندگی خود به کار می برند./994/ت302/ک

ارسال نظرات