۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۵۲۱۰۴
آیت الله حسینی بوشهری در گفت و گو با رسا:

سیره علمی و عملی آیت الله تهرانی سرمشق حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی را سرمشق حوزه های علمیه و طلاب دانست و گفت: فقدان ایشان ضایعه ای برای جهان اسلام و حوزه های علمیه است.
آيت‌الله حسيني بوشهري

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی، اظهار داشت: حوزه های علمیه و طلاب ایشان را به عنوان سرمشق زندگی می شناختند؛ فقدان ایشان ضایعه ای برای جهان اسلام، حوزه های علمیه، مردم ایران و تهران است.


وی با بیان این که آیت الله تهرانی از چهره های شاخص علمی بودند، گفت: ایشان در زمینه فقه جایگاه رفیعی داشتند با این وجود برجستگی ایشان در بعد اخلاقی موجب محبوبیت، اظهار علاقه و گرایش مردم به سوی ایشان بود؛ اخلاق نیکو، فروتنی، ساده زیستی ایشان مثال زدنی است.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور مرحوم آیت الله تهرانی را مصداق بارز«کونوا دعاهَ النّاس بغیر السنتکم» دانست و افزود: آثار ارزنده ای در بعد اخلاق از ایشان به جای مانده که می تواند به عنوان سرمایه خوبی در اختیار نسل جوان حوزه قرار گیرد.


آیت الله حسینی بوشهری گفت: به صراحت می توانم بگویم ایشان یکی از چهره های بارز در تهران و مورد عنایت ویژه نسل جوان بودند؛ بسیاری از افراد ساعت ها می نشستند تا بتوانند از درس و اخلاق ایشان بهره ببرند.


وی با بیان این که مرحوم آیت الله تهرانی مشمول لطف و عنایت خداوند در زمینه های مختلف بودند، یادآور شد: ایشان از محضر اساتید بزرگی بهره گرفته و همواره مورد احترام شخصیت های بزرگ حوزوی به ویژه رهبر معظم انقلاب بودند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: امیدواریم با عنایت خداوند متعال در حوزه های علمیه شاهد رشد و تربیت شخصیت های همچون آیت الله تهرانی باشیم./928/ت302/ج

ارسال نظرات