۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۱۵۲۱۱۰
مدیر حوزه علمیه استان تهران:

آیت الله تهرانی تکیه گاه بزرگ حوزه های علمیه استان تهران بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خسروشاهی تصریح کرد: آیت الله مجتبی تهرانی تکیه گاه بزرگ حوزه های علمیه استان تهران بود و حوزه علمیه استان تهران روحانی جلیل القدر و وارسته ای را از دست داد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد باقر خسروشاهي، مدير حوزه علميه استان تهران

حجت الاسلام والمسلمین سید باقر خسروشاهی، مدیر حوزه علمیه استان تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت علمی آیت الله تهرانی، تصریح کرد: آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی شخصیت جامع الاطرافی داشت که هم منتسب به خانواده علمای بزرگ تهران بود و هم از شاگردان خوب حضرت امام(ره) به شمار می آمد که چهل سال پیش تقریرات درس امام(ره) را به چاپ رساند.

وی در ادامه افزود: ایشان وقتی از نجف به تهران آمد، منشاء خدمات گسترده ای شد، درس ایشان در مدرسه مروی، بهترین درس بود و شاگردان زیادی داشت و منبرهای ایشان همواره اخلاقی و درس آموز بود و نماز جماعت وی در مسجد بازار یکی از پرجمعیت ترین نمازهای بازار بود.

حجت الاسلام والمسلمین خسروشاهی با اشاره به شخصیت سیاسی آیت الله تهرانی، ابراز داشت: ایشان قبل از پیروزی انقلاب از طرفداران حضرت امام(ره) و از لحاظ علمی، فقهی و سیاسی سرسپرده امام(ره) بود و بعد از انقلاب مدافع نظریات امام(ره) و مقام معظم رهبری بود.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به خلاء شخصیتی آیت الله تهرانی در حوزه علمیه تهران، اظهار داشت: آیت الله مجتبی تهرانی تکیه گاه بزرگ حوزه های علمیه استان تهران بود و حوزه علمیه استان تهران روحانی جلیل القدر و وارسته ای را از دست داد،اینجانب این ضایعه غم انگیز را به مراجع عظام، مقام معظم رهبری و حوزه های علمیه استان تهران تسلیت عرض می کنم./958/ت303/ج

 

ارسال نظرات