۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۱۵۲۱۲۰
یکی از علمای سنی لبنان در گفت‎وگو با رسا:

ایران نماینده جریان حسینی معاصر است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان گفت: اکنون دو پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی و مقاومت در برابر هم قرار گرفته اند که رهبری جریان مقاومت را جمهوری اسلامی ایران و مقاومت های منطقه خصوصا حزب الله لبنان برعهده دارد.
شيخ احمد القطان، رييس جمعيت العمل و قولنا لبنان

 

شیخ احمد القطان از علمای اهل تسنن و رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، درباره مهمترین درس‎های نهضت اباعبدالله(ع) و حادثه دردناک عاشورا، گفت: امام حسین(ع) مردی ربانی و شاگرد مکتب پیامبر(ص) بود و درس‎های ایمانی فراوانی را از حضرت محمد(ص) آموخت. کسی که در این مکتب بزرگ شده باشد مطمئنا در جناح حق قرار دارد و مجاهدانه در پی رسیدن به حق است.

 

وی افزود: امام حسین(ع) هنگامی که دید حق در حال باطل شدن است و توسط افراد نا اهل مصادره می شود، قیام کرد و جان خود را در این راه داد. پس درس اصلی که می توان از شهادت امام حسین(ع) گرفت این است که مطالبه حق را حتی در صورت جاری شدن خونمان ادامه دهیم.

 

شیخ القطان تصریح کرد: امام حسین(ع) برای نشر حق از خود و اهل بیتش گذشت تا حق به جریان خود بازگردد و امت اسلامی را اصلاح کند. انسان مومن باید برای رسیدن به حق همانند اباعبدالله(ع) از خود و فرزندان و خانواده اش بگذرد.

 

ماهیت قیام امام حسین(ع) بازگرداندن حق بود

این عالم سنی لبنانی خاطر نشان ساخت: ما اعتقاد داریم که امام حسین(ع) برای دستیابی به ثروت و پست و مقامی که متاسفانه برخی می خواهند آن را به امام نسبت دهند، قیام نکرد بلکه در پی بازگرداندن حقی بود که به ملک یزید و امثال یزید مبدل شده بود. انسان حتی اگر در این راه به مسائل مختلف متهم شود باید این اتهامات را پشت سر بیندازد و تنها در پی رسیدن به حق باشد.

 

وی ادامه داد: بسیاری از افراد به امام توصیه کردند که قیام نکند چون یزید سرکوبگر است، اما امام می خواست به جهانیان نشان دهد که ارزانترین چیزی که انسان می تواند در راه حق بدهد، جان است.

 

رییس جمعیت العمل و قولنا از جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده جریان حسینی معاصر یاد کرد و اظهار داشت: جریان تکفیری و قدرت گرا و مادی گرا همان جریان یزیدی است که ظلم و طاغوت را به خاطر قدرت می پذیرد. هم اکنون دو پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی و مقاومت در برابر هم قرار گرفته اند که رهبری جریان مقاومت را جمهوری اسلامی ایران و مقاومت های منطقه خصوصا حزب الله لبنان برعهده دارد.

 

نهضت حسینی در بیداری اسلامی نمایان است

شیخ القطان افزود: نهضت حسینی در بیداری اسلامی نمایان است و همه کسانی که در لیبی، مصر، تونس و سایر کشورهای عربی و اسلامی برای رسیدن به حق در برابر ظلم و جریان یزیدی قرن بیست و یکم بپا خواستند از نهضت عاشورا پیروی می کنند. این جریان مقاوم همان جریانی است که در برابر جریان یزیدی دوران زمان امام حسین(ع) ایستاد.

 

این عالم سنی بر لزوم استفاده از عاشورا برای ایستادگی در برابر استبکار جهانی تاکید کرد و گفت: درس‎های فراوانی از امام حسین(ع) و یارانش می توان گرفت. ما باید با ایمان و وحدت اسلامی و با استفاده از سنت، قرآن و احادیث شریف در مسأله جوهری فلسطین متحد شده و با قدرت در برابر دشمن بایستیم. اگر سنی ها و شیعیان سراسر جهان متحد شوند به راحتی می توانیم بر آمریکا و همپیمانان آن چیره شویم.

 

عشق به امام حسین(ع) در زائران پیاده موج می زند

وی از پیاده روی میلیون‎ها عاشق حسینی به سوی کربلا در آستانه اربعین حسینی به عنوان نمونه ای از عشق و وفاداری به امام حسین(ع) یاد کرد و اظهار داشت: پیاده روی به سوی کربلا با هدف بیان عشق به امام حسین(ع) است. این یکی از شیوه های وفاداری و عشق به اباعبدالله(ع) به شمار می آید، البته این تنها شیوه نیست و با شیوه های مختلف می توان مخالفت قاطع خود را با یزید زمان و ظلم و ستم موجود نشان داد.

 

رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان ادامه داد: با هر روشی می توان عشق و وفاداری به حسین(ع) را نشان داد، اما شیوه نشان دادن وفاداری و عشق به امام حسین(ع) باید کاملا مورد رضای خدا باشد، ضرری به نفس وارد نشود و کاملا متمدنانه باشد.

 

القطان نسبت به کشتار عزاداران حسینی به شدت ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: کسانی که زائران و یاران امام حسین(ع) را مورد هدف قرار می دهند مطمئنا با اسلام و ایمان بیگانه هستند و افرادی فاسد به شمار می آیند و با آنچه خدا از خلق انسان می خواهد هیچ آشنایی ندارند.

 

وی تاکید کرد: انسان از کعبه با ارزش تر است و نمی دانم برخی از علما چگونه فتوای قتل زائران را صادر می کنند، این فتواها کاملا آمریکایی و صهیونیستی است و تنها از دشمنان بشریت و مسلمانان صادر می شود. فتواهایی که جان مردم در عراق، ایران، لبنان و سایر کشورها را جایز می داند هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

 

این عالم لبنانی خاطر نشان ساخت: اختلاف با دیگران در هر امری طبیعی است، اما نمی توان خون مخالفان را مباح شمرد و با جمله های «لا اله الا الله» و «محمد رسول الله» خون مردم را مباح شمرد، خود را در میان زائران منفجر ساخت و یا در راه آنان بمبگذاری کرد. مفتیان قتل مردم با سنت نبوی فاصله شدیدی دارند و مزدورانی برای اجرای پروژه های آمریکا و صهیونیست ها هستند./980/گ403/ک

ارسال نظرات