۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۱
کد خبر: ۱۵۲۱۲۵
لحظاتی پیش؛

پیکر آیت الله تهرانی به مدرسه عالی شهید مطهری منتقل شد

خبرگزاری رسا ـ پیکر آیت الله مجتبی تهرانی در میان حزن و اندوه فراوان اقشار مختلف مردم، طلاب، فضلا، شاگردان و فرزندان آن مرحوم از مسجد بازار تهران به مدرسه عالی شهید مطهری(ره) منتقل شد.
تشييع آيت الله تهراني در مسجد جامع بازار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیکر آیت الله مجتبی تهرانی بامداد پنجشنبه چهاردهم دی‌ماه در مسجد جامع بازار تهران تجهیز شد و لحظاتی پیش با بدرقه شاگردان و فرزندان آن مرحوم به مدرسه عالی شهید مطهری(ره) منتقل شد.

بر اساس این گزارش شاگردان و مریدان حضرت آیت الله مجتبی تهرانی(ره)‌ از ساعت 1:30 بامداد در اطراف مسجد جامع بازار تهران گردآمده بودند تا در زمان تغسیل و تکفین استاد و مرادشان حاضر باشند و بتوانند با حضرت استاد وداع کنند.

گفتنی است پیکر آیت الله تهرانی در ساعت 3:40 بامداد به مسجد جامع بازار تهران وارد شد و پس از حضور حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسن صانعی مراسم غسل و تکفین آن عالم ربانی برگزار شد.

این مراسم در حالی تا ساعت 5:20 صبح به طول انجامید که طلاب، شاگردان و مریدان آیت الله مجتبی تهرانی در حیاط مسجد جامع به قرائت قرآن، زیارت عاشورا و روضه خوانی پرداخته بودند.

لازم به ذکر است پیکر آیت الله تهرانی در ساعت 5:20 پس از اتمام مراسم تجهیز و وداع زنان و اعضای بیت ایشان وارد شبستان شد تا شاگردان بتوانند آزادانه آخرین وداع و مناجات را با حضرت استاد داشته باشند.

گفتنی است پس از اقامه نماز جماعت صبح پیکر آیت الله تهرانی در حالی که به روی دوش پسران وی و چندتن از سادات بود در حیاط مسجد جامع تشییع و به مدرسه عالی شهید مطهری منتقل شد.

شایان ذکر است مراسم تشییع آیت الله از ساعت 8 صبح امروز در مدرسه عالی شهید مطهری آغاز می‌شود و پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب پیکر این استاد اخلاق به بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم(ع) منتقل شده و در آن آستان مقدس در جوار آیت الله حق‌شناس به خاک سپرده خواهد شد./959/پ201/ص

ارسال نظرات