۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۵۲۱۷۶
نماینده ولی فقیه در اردبیل:

تغییر سبک صحیح عزاداری‌ خواسته جدی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی سوگواری‌های محرم و صفر را فرصتی برای تأمل و تفکر در بندگی دانست و گفت: دشمنان به دنبال عزاداری‌های بی‌محتوا و بی‌معرفت میان شیعیان هستند.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي   امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در جمع عزاداران اربعین حسینی شهر زنجان با تأکید بر این‌که درک معرفت حسینی مقدمه عزاداری با شعور است، اظهار داشت: شناخت حقیقت نهضت حسینی، در حقیقت شناخت حقیقت رسالت انبیا است.

 

وی با بیان این‌که سوگواری‌های محرم و صفر فرصتی برای تأمل و تفکر در بندگی حضرت باری تعالی است، خاطرنشان کرد: خداوند با فرستاندن 124 هزار پیامبر و کتب آسمانی قصد هدایت انسان ها به سوی سعادت دنیوی و اخروی را داشته و هر فردی باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های وجود خود برای رسیدن به کمال مطلوب الهی بهره‌برداری کند.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که دشمنان به دنبال عزاداری‌های بی‌محتوا و بی‌معرفت میان شیعیان هستند، افزود: اگر بدانیم که محتوای عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) تطبیق سبک زندگی خود با سیره آن بزرگوار است، بسیاری از بدعت‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی که به صورت عرف درآمده را کنار خواهیم گذاشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به این‌که مسلمانان باید چگونگی برقراری ارتباط با خداوند متعال را برای خود تعریف کنند و برای دستیابی به مقصد این مسیر تلاش کنند، افزود: تنها با تمسک به سیره و سنت رسول اکرم(ص) و ائمه هدی می توانیم، به حقیقت بندگی خالص و در نهایت تقرب به درگاه الهی نائل شویم.

 

امام جمعه اردبیل گفت: نباید توجه به سبک زندگی اسلامی و ائمه اطهار(ع) را تنها در ماه‌ و یا روز خاصی خلاصه کنیم، در صورتی که مسلمانان نقش ائمه معصومین(ع) را در زندگی خود بدانند و به ارزش بهره‌گیری از آموزه‌های آنان پی ببرند، به خوبی خواهند توانست در عزای امام حسین(ع) بگریند و شریک شادی‌های اهل بیت(ع) باشند.

 

وی با تأکید بر این‌که باید مسلمانان خود را با معیارهای اهل بیت(ع) بسنجند، گفت: دنیای بشر برای قدردانی از نعمت های خداوند متعال، می توانند مسیر سعادت نشان داده شده از سوی ائمه معصومین(ع) را انتخاب کنند، در غیر این‌صورت کفران نعمت کرده و به انحراف شیطانی سوق خواهد یافت.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی سبک زندگی مورد تأکید ائمه اطهار(ع) را مضامین آیات الهی قرآن کریم و سنت و سیره خاتم انبیا(ص) دانست و گفت: اگر خود را شیعه علی(ع) می دانیم و در اربعین حسینی سیاه می پوشیم، باید برای تمامی شئون زندگی خود نیز مقید به ارزش‌های دینی و مذهبی باشیم./935/پ202/س

ارسال نظرات