۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۵۲۱۹۱
سید حسن نصرالله:

دشمن به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل حزب الله لبنان گفت: خطر تجزیه و فتنه مذهبی اکنون بیش از هر کشوری عراق، مصر، لیبی، سوریه و حتی عربستان را تهدید می کند.
سيد حسن نصر الله


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید حسن نصر الله دبیرکل حزب‌الله لبنان، طی سخنانی در اربعین حسینی و در جمع مردم شهر بعلبک ضمن بیان جایگاه و اهمیت زیارت امام حسین(ع)، به گروه هایی که با پای پیاده به سمت کربلا در حرکت هستند اشاره کرد و گفت: عامل اصلی تمامی انفجارات و نا آرامی ها در عراق کشور آمریکا است که بذر نفاق و فتنه را در منطقه پاشیده است.

 

وی گفت: اما در این جا یک سوال مطرح می شود که آیا این انفجارت وکشتار زائران حسینی توانسته است که جلوی کاروان‎های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) بگیرد. گروهای تکفیری که زائران امام حسین(ع) را به شهادت می رسانند چه تاثیری بر مردم گذاشته‎اند. حرکت های تروریستی آیا موجب شده است که علاقه و عشق به اباعبدالله الحسین (ع) در دل آنها کاسته شود. هدف آنان ایجاد فتنه مذهبی و خونین در کشورهای اسلامی است.


سید حسن نصر الله با اشاره به انفجارات سال‌های گذشته و کشتار زائران کربلا افزود: البته گروه های تکفیری صرفا علیه کاروان های شیعی و عزاداری های امام حسین دسیسه نکردند بلکه حتی به کلیساها هم رحم نکردند. در چند سال اخیر بارها و بارها دیدم که حتی عملیات بمب گذاری در کلیساها هم توسط آنها انجام شده است.


وی بیان کرد: اسلام در هر کجا وارد سرزمینی شود دشمنان برای خاموش کردن نورش در آن مناطق تلاش می کردند اما موفق نبوده‎اند. کسانی تلاش می کنند که ادیان را مقابل یکدیگر قرار دهند اما دشمنان ادیان و مذاهب اسلامی بدانند که این روش ها به نتیجه‎ ای نمی رسد و این راه بن بست است.

 

دشمن به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی است
دبیر کل حزب الله عنوان کرد: کشور لبنان در یکی از حساس ترین مراحل تاریخی به سر می برد، آن چیزی که به صورت عمومی بر منطقه حاکم شده متاسفانه فضای فتنه ها است و اولویت ها در جایگاه خود قرار ندارد و مقیاس ها و ترازوهای اندازه گیری تغییر پیدا کرده است. متاسفانه در روزهای اخیر صحبت‎هایی شنیده می شود که سرشار از فتنه و کینه است.


وی تصریح کرد: دشمنان درصدد تجزیه کشورها و تبدیل آنان به کشورهای بسیار کوچک بر مبنای مذهب، فرقه، طائفه و یا شمال، جنوب، غرب و شرق بر مبنای قبیله هاست.


سید حسن نصرالله ضمن محکوم کردن تفکرات تجزیه طلبانه کشورها اظهار داشت: اکنون بیش از هر کشوری، عراق، مصر، لیبی، سوریه و حتی عربستان با تهدید تجزیه و فتنه مواجه هستند. حزب الله اجازه چنین اعمال شنیعی را به دشمنان نمی دهد و بر وحدت کشورها  تاکید می کند.

 

مردم لبنان با حفظ وحدت با توطئه دشمن مقابله کنند
وی بیان کرد: در مقابله با چنین دسیسه هایی از سوی دشمنان، ما هم باید برنامه ای داشته باشیم. طبیعتا ما به دنبال این نیستیم که به ملت‎ها چیزی تحمیل شود؛ ملت‎ها باید خودشان برای کشورشان بر مبنای وحدت و تمامیت ارضی تصمیم بگیرند.

 

دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: در لبنان هم تاکید و اصرار ما این است که بر وحدت، تمامیت ارضی و حاکمیت لبنان اهتمام بیشتری شود. لبنانی ها باید بیش از گذشته آمادگی و هوشیاری داشته باشند و اجازه ندهند وحدتی که در زمین و خاک لبنان وجود دارد از بین برود.


وی تصریح کرد: لبنان بیشترین تاثیرات را در کشورهای منطقه از تحولات سوریه دارد و این به دلیل وضعیت منطقه ای و ترکیب مذهبی، فرقه ای، سیاسی، اختلافات داخلی، مسائل حاشیه‎ایی، روابط تاریخی، قرابت فامیلی خانواده های لبنانی و سوری و داشتن مرزی طولانی با کشور سوریه است.

 

گفت‎وگو تنها راه حل بحران سوریه

نصرالله با اشاره به اینکه سوریه اکنون شاهد یک جنگ واقعی است دو رویکرد موجود در لبنان را مطرح کرد و گفت: موضع اول بر پایه گفت‌وگو بود تا کشتار به لبنان کشیده نشود که این روش مورد پسند ما بود و اعتقاد داشتیم که بحران سوریه با گفت‎وگو قابل حل است.

 

دبیر کل حزب الله با اشاره به رویکرد دوم درباره تحولات سوریه اظهار داشت: رویکرد دوم، انتقال درگیری‌های سوریه به لبنان بود که هم اکنون دشمنان خواهان این رویکرد هستند و این شیوه کاملا اشتباه بود. وقتی آنان نتواستند جنگ را از سوریه به لبنان بکشانند تهدید کردند که در آینده این کار را خواهند کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: بقاع نسبت به سایر مناطق لبنان از تحولات سوریه بیشتر تاثیر می پذیرد، به همین دلیل مردم این منطقه باید آرامش خود را حفظ کنند و مراقب دام دشمنان باشند و همچنین از تمامی گروه های مذهبی و  علما می خواهیم که با حضور در مناطق مختلف لبنان با سخنان خود آرامش را به مردم منتقل کرده و نسبت به دسیسه های دشمنان آگاه سازند.

 

وی تصریح کرد: کسانی در داخل سوریه، لبنان و کشورهای منطقه هستند که مانع از حضور گروهای مسلح در پای مذاکره هستند زیرا آنان فقط به منافع خود می اندیشند. من در گذشته گفته ام که آنان تخمین درستی از منطقه نداشته و اگر گزینه های نظامی ادامه پیدا کند این جنگ ادامه دار خواهد بود و مسؤولیت خون‎های مردم مظلوم سوریه به عهده آنان است.


وی افزود: من از دولت لبنان می‌خواهم که موضع سیاسی خود را در مورد سوریه شفاف تر کند، و معنی این حرف این است که دولت لبنان وظیفه دارد که با آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و اتحادیه عرب بگوید که پیامدهای کاری که در سوریه شروع کرده اند متوجه لبنان است و هر چه سریعتر جنگ را خاتمه دهند. دولت لبنان باید بر این سازمان ها اعمال فشار کند که راه حل‎های سیاسی در سوریه به نتیجه برسد.

 

مردم لبنان به یاری آورگاه سوری بشتابند
سید حسن نصر الله با اشاره به حضور هزاران نفر از آوارگان سوری در لبنان گفت: آواره هایی که از کشورهای سوریه و فلسطین وارد می شوند باید مورد توجه مردم لبنان قرار گیرند زیر این یک مسأله انسانی صرف است و نه یک مسأله سیاسی. ما به عنوان شهروندان لبنان حق نداریم که حتی در مورد بستن مرزها اظهار نظر کنیم زیرا آنان که از کشورشان خارج می شوند در شرایط حساسی هستند و از نظر انسانی بستن مرزها کاملا اشتباه است.

 

دولت لبنان برای آزادی ربوده شدگان لبنانی اقدام کند

نصرالله خاطر نشان کرد: مسؤولیت ربوده‌شدگان لبنانی در سوریه با دولت لبنان است. ما از خانواده‌های ربوده‌شدگان خواستیم از هر گونه بستن راه‌ها و برپایی تظاهرات خشونت آمیز پرهیز کنند.

 

وی اظهار داشت: دولت باید با عاملان ربایش این افراد به طور مستقیم وارد مذاکره شود. این امر در همه کشورها اتفاق می‌افتد و باید از برخی ملاحظات سیاسی که فایده‌ای ندارد، پرهیز شود. اگر این روش اول فایده ای نداشت به سمت کشورهایی برویم که بر این گروه‌های عامل ربایش تاثیرگذارند و از این گروه‌ها حمایت مالی بعمل می‌آورند و مرزها را برای آنها باز می‌گذارند.

 

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: من بار دیگر از خانواده‌های این ربوده‌شدگان می‌خواهم که به دولت امیدوار باشند و اگر دولت در حل این موضوع خود را ناتوان دید باید به خانواده‌ها و گروه‌های سیاسی از جمله ما اعلام کند.

 

اسرائیل برای چاه های نفت مشترک با لبنان نقشه کشیده است
وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: به لطف خداوند امروز لبنانی‌ها منابع بزرگی مانند نفت و گاز را در اختیار دارند که امیدواریم به وسیله آن مشکلات اقتصادی و مسائل اجتماعی را حل و فصل کنیم. اگر دولت لبنان بتواند از این ثروت نفت و گاز استفاده کند می تواند بدهکاری های خود را پرداخت کرده و دیگر لازم نیست از حقوق های عقب افتاده کارمندان و بازنشستگان سخن بگوید.

 

سید حسن نصر الله بیان کرد: : متاسفانه دشمن ما در مدت سه ماه آینده کار استخراج و صادرات نفت را آغاز خواهد کرد و مسؤولین لبنان نباید با پرونده نفت همچون یک پرونده حزبی یا منطقه ای برخورد کنند و بر سر شمال و یا جنوب بودن آن اختلاف افکنی کنند.

 

دبیر کل حزب الله ادامه داد: نفت برای همه ملت لبنان است و من هشدار می دهم که این ثروت خدادادی در معرض خطر و تهدید اسرائیل است بخصوص درباره چاه های مشترک بین لبنان و اسرائیل که ممکن است از سوی شرکت های این رژیم در این زمینه تهدید شویم، به همین دلیل باید استراتژی مناسبی اتخاذ کنیم.
 
وی افزود: برخی از عرب‎ها در تلاشند که مقاومت را یک نیروی اهریمنی و شیطانی نشان دهند زیرا مقاومت با شکست‌ اسرائیل، موجب خجالت حاکمان عرب شده است.

 

سید حسن نصرالله گفت: رمز پیروزی مقاومت در برابر استکبار جهانی داشتن اسلحه و ارتش نظامی نیست، بلکه ایمان و اراده به خداوند تبارک و تعالی است و من به دوستان و دشمنان خود می گویم که نگران مقاومت نباشید زیرا سرچشمه مقاومت از جای دیگری است./994/پ901/ک

 

ارسال نظرات