۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۱۵۲۱۹۵
حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا خبر داد:

تاکید آیت الله مصباح یزدی بر شناسایی کاندیدای اصلح و معرفی به مردم

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان این‌که ویژگی‌های کاندیدای اصلح از نظر آیت الله مصباح یزدی چه چیزی است از تاکید وی بر شناسایی کاندیدای اصلح و معرفی به مردم خبر داد.
حجت‌الاسلام ناصر سقاي بي‌ريا، رييس مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر سقای بی‌ریا، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم شامگاه روز پنجشنبه چهاردهم دی‌ماه در مراسم بزرگداشت اربعین حسینی و آیت‌الله مجتبی تهرانی در حسینیه قهرودیهای تهران با بیان این‌که امیرمؤمنان(ع) می‌فرمایند اگر فرض کنیم نعمت‌های دنیا برای شما باقی باشد، شما برای آنها نمی‌مانید اظهار داشت: خداوند به‌دلیل این‌که زمینه آزمایش انسان‌ها فراهم شود، عالم را متغیر و دارای پستی و بلندی قرار داده است و آنچه نزد خدا است باقی می‌ماند.

وی با بیان این‌که اگر بخواهیم «باقی» باشیم باید «وجه عنداللهی» را در وجود خود تقویت کنیم ابراز داشت: تقویت «وجه عنداللهی» و راه مسلمانی به این معنا است که تمام زندگی ما خدایی بشود و چیزی غیر از خدا در آن نباشد.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا عنوان داشت: امیرمؤمنان(ع) در نامه خود به امام حسن مجتبی(ع) فرمودند تا می‌توانی بر روی دوش مردم بار بگذار که هرچه از اموال و امکانات خود به مردم کمک بکنی آنها حمل می‌کنند و روز قیامت به تو تحویل می‌دهند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان این‌که ما باید خود را متصل به کسی کنیم که صددرصد به خداوند وصل است اظهار داشت: امام حسین(ع) الهی است و مانند خدا از افق مکان و زمان بالاتر است و به‌همین دلیل بعد از گذشت هزار و چهارصد سال هنوز هم برای ایشان عزاداری می‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که اولین چیزی که دشمن تلاش می‌کند برای ایجاد انگیزه‌های مادی و رفتارهای مادی از ما بگیرد، ایمان و ارتباط با خدا است بیان داشت: اگر می‌خواهیم رفتارهای الهی در جامعه و خانواده‌ها تقویت شود، باید ایمان و امید به خدا را بالا ببریم.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا تصریح کرد: دشمنان با ابزارهای مختلف تلاش می‌کنند ایمان ما را ضعیف کنند و ما در مقابل باید در مطالعاتمان مسائل اعتقادی را تقویت کنیم.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان این‌که اگر در راه خدا بخواهیم کار کنیم، سختی دارد که لازمه آن صبر است ابراز داشت: پیام اربعین، مژده پیروزی بعد از صبر است به‌طوری‌که اهل‌بیت(ع) چهل روز صبر کرده و شکست را به پیروزی تبدیل کردند.

وی ادامه داد: خطبه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) دربار یزید را زیر و رو کرد و چیزی نگذشت که یزید اظهار پشیمانی کرد و وقتی از امام سجاد(ع) پرسیدند شما پیروز شدید یا یزید؟ فرمودند اگر می‌خواهی این را بفهمی، هنگام اذان نگاه کن که نام چه کسی را بر مأذنه‌ها صدا می‌زنند.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا با بیان این‌که مطمئن باشید این انقلاب پشتیبان دارد و به مقام معظم رهبری عنایت می‌شود عنوان داشت: استغاثه رهبر معظم انقلاب اسلامی به حضرت ولی‌عصر(عج) در فتنه 88 ورق را برگرداند و اگر بصیرت مردم همانند آن زمان باشد، فتنه‌های بزرگ‌تر هم خاموش می‌شود.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم عنوان داشت: آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد که شما باید کاندیدای اصلح برای انتخابات را شناسایی و به مردم معرفی کنید که اگر مردم اصلح را بشناسند، به او رأی می‌دهند.

وی همچنین افزود: آیت‌الله مصباح یزدی علاقه‌مندی عمیق به اسلام، استکبارستیزی و اطاعت از ولی‌فقیه را از سه ویژگی کاندیدای اصلح دانست./956/پ202/ص

 

ارسال نظرات