۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۱۵۲۱۹۶
آیت الله کعبی:

آیت الله تهرانی مجاهدانه از انقلاب، امام و رهبری دفاع کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ارتحال آیت الله تهرانی را ثلمه ای بزرگ در حوزه های علمیه دانست و از این عالم ربانی به عنوان شخصیتی مجاهد در عرصه اخلاقی، علمی و دفاع از انقلاب و ولایت یاد کرد.
آيت الله کعبي آيت الله کعبي
آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت ارتحال آیت الله تهرانی، از این عالم ربانی به عنوان فقیهی بزرگ و وزنه سنگین علمی و اخلاقی در حوزه علمیه به ویژه حوزه علمیه تهران یاد کرد.
آیت الله کعبی با بیان این که ارتحال آیت الله تهرانی ثلمه ای در حوزه علمیه بود، گفت: امیدواریم خداوند تبارک و تعالی به لطف، رحمت و کرمش از طریق نشر علوم آل محمد و نشر آثار ایشان، اثرگذاری علمی و معنوی این عالم ربانی را ماندگار کند. 
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله تهرانی از علمای با تقوا، دانشمند و با اخلاص بود، گفت: ایشان از شاگردان مبرز و خاص حضرت امام خمینی(ره) بود و همیشه آثار و نام ایشان ماندگار خواهد ماند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از برجستگی های مرحوم آیت الله تهرانی افزون بر شاگردی خاص حضرت امام و آثار قوی علمی در حوزه فقه، اصول و تربیت شاگردان خوب، انفاس قدسی معنوی تاثیرگذار ایشان در قلوب مردم و مؤمنان بود. 
عضو جامعه مدرسین با تاکید بر این که مرحوم آیت الله تهرانی همواره مدافع نهضت امام، انقلاب اسلامی و آرمان های امام بود، گفت: ایشان همچنین همیشه حامی انقلاب، حضرت امام و رهبر معظم انقلاب بود حضرت آیت الله خامنه ای نیز به ایشان علاقه داشتند.
آیت الله کعبی افزود: مرحوم آیت الله تهرانی از علما و مراجع انقلابی، ولایی و حاضر در صحنه دفاع از اسلام، انقلاب و ولایت به شمار می آمدند و در این راه از هیچ چیز مضایقه نکردند.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم اقامه نماز بر پیکر مرحوم آیت الله تهرانی از سوی رهبر معظم انقلاب را نشان دهنده جایگاه و موقعیت برجسته این عالم و استاد برجسته اخلاق حوزه دانست و گفت: حقیقتا ارتحال آیت الله تهرانی ثلمه ای در حوزه های علمیه بود و حوزویان در سراسر کشور به خاطر از دست دادن ایشان سوگوار هستند./924/ت302/ج
ارسال نظرات