۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۵۲۲۰۷
امام جمعه آمل:

غفلت، موجب انحراف می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با اشاره به این که غفلت ورزی نباید در زندگی ما حاکم شود، گفت: انسان باید در همه ابعاد زندگی با آگاهی و شناختی والا به سمت سعادت و بندگی حرکت کند.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان با بیان این که تقوا موجب حراست انسان و دژی مستحکم در برابر انحراف است، گفت: تقوا امری ارزنده است که اگر در وجود آدمی نهادینه شود موجب سعادت و تکامل معنوی  او می شود.

 

وی با اشاره به این که خداوند منان به انسان عظمتی والا عطا کرده است و به او توجه ویژه ای دارد، بیان داشت: قرآن کریم نیز از سوی پیامبر اکرم آمده است تا زمینه ساز هدایت ما شود.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که عمل انسان زمینه ساز آخرت او خواهد بود، خاطرنشان کرد: اعمال دنیایی ما است که مشخص می کند به بهشت می رویم و یا راهی جهنم خواهیم شد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که انسان باید دوستان و هم نشینان خوبی را برای خود برگزیند و به معاشرت خود توجه داشته باشد، گفت: انسان اگر در این دنیا با خوبان باشد در سرای آخرت نیز با آنان محشور خواهد شد.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که غفلت ورزی نباید در زندگی ما حاکم شود، بیان داشت: انسان باید در همه ابعاد زندگی با آگاهی و شناختی والا به سمت حضرت حق حرکت کند.

 

وی با تاکید بر این که ارتباط تنگاتنگ بین حقایق دار هستی وجود دارد، خاطرنشان کرد: انسان باید در زندگی خود به دنبال کسب رضایت پدر و مادر بوده و تلاش لازم را برای به دست آوردن رضایت آنان صورت دهد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که شرایط محیطی و تعریف های مردمی نباید در ما اثر داشته باشد، گفت: انسان باید رابطه خود را با حضرت حق تحکیم کند تا بتواند به مراتب والا دست یابد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که غفلت ورزی موجب انحراف انسان می شود، بیان داشت: کاروان در حال حرکت است و باید تلاش کنیم تا خود را در مسیر تقوا و ایمان قرار دهیم.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که وقتی دقت و توجه نباشد عدول از ایمان به صورت سریع اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: شیطان درصدد است تا با فراهم کردن شرایط انسان را از مسیر خدامحوری خارج کند.

 

وی با بیان این که افراد زیادی ادعا داشتند اما هنگام مرگ بی ایمان از این دنیا رفتند، گفت: ولایت امام علی(ع) و آل او است که انسان را سیراب می کند و باید سعی کنیم تا این امر ارزنده را در جان خود نهادینه کنیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که توجه به دنیا سبب غرور و جهالت می شود، بیان داشت: ایادی استکبار جهانی نمی گذارند تا ملت ها بیدار شوند و پیام والای اهل بیت معصومان(ع) را بشنوند./950/پ201/پ

ارسال نظرات