۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۵۲۲۰۹
امام جمعه ارومیه:

امر به معروف جلوی تسلط ناپاکان بر جامعه را می گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه احیای امر به معروف و نهی از منکر را از ویژگی های یک مسلمان متععهد دانست و گفت:اگر این فریضه ترک شود ناپاکان بر امت مسلمان مسلط شده و منجر به سقوط جامعه می‌شوند.
 حجت الاسلام و المسلمين حسني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از ارومیه، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی در خطبه های امروز نماز جمعه که در یادواره شهدای روستای پر ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا در حقیقت تجلیل از ارزش و توفیقی در راستای ترویج فرهنگ ایثار است.

 

وی هدف از برگزاری محافل انس با شهدا را نکوداشت یاد و خاطره شهیدان وتجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی دانست و افزود: برپایی این‌گونه آیین‌ها علاوه بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا موجب ترویج آرمان‌های آن‌ها در بین نسل جدید خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسنی افزود: نطفه ایمان، اخلاق، گذشت و عشق در همین یادواره‌ها تشکیل می‌شود .

 

وی گفت: تکلیف یک مسلمان متعهد دفاع از ارزش‌های دینی، دعوت به پاکی و ‏نیکی، امر به معروف و نهی از منکر صلاح جامعه و مبارزه با مفاسد و منکرات و ‏انحرافات است و اگر این فریضه ترک شود ناپاکان بر امت مسلمان مسلط می‌شوند و منجر به سقوط جامعه می‌شوند.

 

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای عمل به همین ‏تکلیف بود.‏

 

وی بیان داشت: شهیدان والا مقام با ‏دیدی ژرف، ایمانی راستین، اراده‌ای آهنین و عشقی ‏آتشین در پرتو نور یقین، عزت پذیرش مرگ را بر ذلت قبول تسلیم ترجیح دادند و آگاهانه به استقبال شهادت شتافتند.

 

لازم به ذکر است در یادواره شهدای روستای پر از توابع ارومیه که ظهر امروز برگزار شد جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه، مدیران و مسؤولان استانی، فرماندهان سپاه و مردم روستای پر حضور داشتند./936/پ202/پ

ارسال نظرات