۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۵۲۲۱۱
امام جمعه زنجان:

گسترش و تأثیرگذاری نهضت اسلامی مدیون قیام تاریخی 19 دی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: قیام طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود، چراکه جانی تازه بر نهضت امام راحل بخشیده بود.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به عزاداری‌های پرشور و شعور مردم حسینی زنجان در اربعین حسینی اظهار داشت: حضور حماسی مردم زنجان در آئین‌های سوگواری ماه‌های محرم و صفر زبانزد عام و خاص است.

 

وی خواستار بهره‌مندی از فضائل کسب‌شده در چهل روز گذشته در دیگر ایام سال شد و گفت: توجه و تمسک به مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) نباید تنها به ایام خاصی از سال خلاصه شود، هر زمان عاشورا و هر جا کربلا است، درک حقیقت این جمله می تواند سعادت دنیوی و اخروی برای جامعه بشری را به ارمغان آورد.

 

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیام خونین مردم قم در 19 دی سال 56 اظهار داشت: قیام طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود، در حقیقت پس از آغاز نهضت امام راحل در سال 1342، قیام طلاب و روحانیت قم جانی تازه بر این نهضت بخشید.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: در این روز بسیاری از مردم قم و طلاب به دست رژیم پهلوی به شهادت رسیدند که این اقدام امواج انقلاب اسلامی را در سراسر ایران گسترش و در نهایت سرنگونی رژیم را رقم زد، برگزاری چهلم شهدای قم در تبریز موجب راه‌اندازی قیام 29 بهمن تبریز شد که پایه‌های رژیم پهلوی را به لرزه درآورد.

 

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به تخصصی ولایت 91 تصریح کرد: برگزاری رزمایش های مختلف، توان نظام اسلامی برای رویارویی با حملات احتمالی دشمنان را به نمایش می گذارد، پیام اصلی این رزمایش صلح و دوستی به کشورهای منطقه و پاسخ جدی و برق‌آسا به هرگونه تهدید احتمالی دشمنان بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان هدف از برگزاری این رزمایش را حفظ آمادگی نیروهای مسلح و نمایش قدرت و اقتدار نظام اسلامی دانست و افزود: تأمین امنیت منطقه استراتژیک خلیج فارس با همکاری کشورهای منطقه امکان پذیر است و نیازی به حضور کشورهای بیگانه به ویژه آمریکا نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در پایان با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید احمدی روشن به دست منافقان گفت: دشمنان پس از ناکامی در اجرای برنامه های براندازانه خود، به ترور دانشمندان هسته ای روی آورده اند که نشان از خوی تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی در مقابله با ملت‌های آزاد، مستقل و عدالت‌محور دارد.

 

وی ترورهای کور دشمنان نظام اسلامی را سبب رسوایی چهره پلید آنان نزد ملت ایران دانست و افزود: ترور دانشمندان هسته ای خللی در پیشرفت های خیره کننده علمی نظام اسلامی ندارد، چنان‌که تغییر رشته های تحصیلی چهار هزار دانشجو به رشته های مرتبط با دانش هسته ای روشنگر این موضوع است./935/پ202/س

ارسال نظرات