۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۲۱۴

هشدار آیت الله شبستری نسبت به ترویج فرهنگ لاابالی‌گری و ابتذال

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهدشبستری گسترش فرهنگ لاابالی‌گری، شهوت‌رانی، فساد و ابتذال را از اهداف طرح رضاخان قلدر دانست و گفت: اگر در جامعه‌ای شهوت‌رانی روح و جان جوانان را تسخیر کند، این قشر از جامعه نمی توانند از حریم شرف، انسانیت، دین و کشور پاسداری کنند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به ارتحال آیت الله مجتبی تهرانی، اساتید برجسته اخلاق حوزه علمیه اظهار داشت: آن عالم ربانی از شاگردان ممتاز امام خمینی(ره) بود که در طول عمر بابرکت خود همواره مایه خیر و رحمت برای ملت ایران بوده است.

 

وی با تشریح ابعاد مختلف شخصیتی مرحوم آیت الله تهرانی گفت: آیت الله تهرانی سالیان متمادی درس خارج فقه را تدریس می کرد و حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم باشکوه خاکسپاری و اقامه نماز میت برای آن حضرت نشان از جایگاه شامخ آن عالم بزرگوار دارد.

 

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رزمایش بزرگ ولایت 91 در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و دریای عمان اظهار داشت: برخلاف تبلیغات سوء رسانه‌های غربی، حضور دلاورمردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، نمایش پیشرفت های نظامی ایران عامل تهدیدی برای کشورهای منطقه نیست، بلکه مهم‌ترین پیام رزمایش صلح آمیز بودن اهداف آن است.

 

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که منطقه بایستی از وجود متجاوزان و اشغالگران پاک شود، تصریح کرد: اشغالگران در عراق، افغانستان، فلسطین و ... نه تنها حافظ امنیت و صلح در منطقه نیستند، بلکه امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس را نیز به خطر می اندازد.

 

نماینده خبرگان رهبری برگزاری موفق رزمایش ولایت 91 را نشان از اقتدار و توان رزمی بالای کشور در آب‌های آزاد و مرزهای آبی کشور دانست و گفت: ایران اسلامی به جدیدترین فناوری های روز جهان مجهز شده و برای حفظ امنیت نیازی به حضور کشورهای بیگانه نیست، البته کشورهای همسایه نیز باید در جلوگیری از دخالت دیگر نیروهای بیگانه و حفظ امنیت با ایران اسلامی همکاری کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به توطئه کشف حجاب رضاخانی در سال 1314 اظهار داشت: توطئه کشف حجاب شیوه ای برای ترویج بی بند و باری در جامعه بود، در حقیقت دشمنان سال‌ها به دنبال تیشه زدن بر ریشه اعتقادات اصیل اسلامی و شیعی بودند که تا به امروز نیز ادامه دارد.

 

آیت الله مجتهدشبستری گسترش فرهنگ لاابالی‌گری، شهوت‌رانی، فساد و ابتذال را از اهداف طرح رضاخان قلدر دانست و گفت: اگر در جامعه‌ای شهوت‌رانی روح و جان جوانان را تسخیر کند، این قشر از جامعه نمی توانند از حریم شرف، انسانیت، دین و کشور پاسداری کنند، افزون بر این‌که روحیه جهاد، تولید و پیشرفت نیز در جامعه کمرنگ خواهد شد.

 

امام جمعه تبریز استحکام بنیادهای خانواده و کاهش آمار طلاق را از دیگر آثار توجه به حجاب و عفاف دانست و گفت: از دیدگاه آیات قرآنی و روایات متعدد وارده، رعایت حجاب و عفاف که در دین مبین اسلام به آن تاکیدهای فراوانی شده برای صلاح انسان ها و جامعه تعریف شده فسانی است.

 

وی افزایش آمار طلاق و سن ازدواج جوانان را معضلی برای جوامع اسلامی دانست و گفت: این در حالیست که افزایش طلاق در جامعه، به دنال خود معضلات دیگری را به وجود می آورد که ناشی از عدم توجه به حجاب و مقابله با بی بندوباری در جامعه است./935/پ201/س

ارسال نظرات