۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۵۲۲۲۲
امام جمعه موقت قزوین:

ارتحال آیت الله تهرانی آسیب بزرگی برای جامعه اسلامی و حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قزوین با تسلیت ارتحال آیت الله شیخ مجتبی تهرانی، گفت: ارتحال این عالم وارسته آسیب بزرگی برای جامعه اسلامی به ویژه حوزه های علمیه بوده است.
امام جمعه موقت قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان با تسلیت ارتحال آیت الله شیخ مجتبی تهرانی، گفت: ارتحال این عالم وارسته آسیب بزرگی برای جامعه اسلامی به ویژه حوزه های علمیه بوده است.

 

وی با بیان این که رحلت این عالم وارسته دل ها را به حرکت درآورد، افزود:مرحوم آیت الله تهرانی همه عمر با برکت خود را در مسیر ترویج ارزش های ناب دینی صرف کرد.

 

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به این که عمر این عالم وارسته در جهت تربیت شاگردان بزرگی گذشت که از لحاظ علمی و اخلاقی از یک جایگاه والایی برخوردار هستند، ادامه داد: این شخصیت وارسته نظام اسلامی از شأن و منزلت بالایی در نگاه امام خمینی (ره) برخوردار بود.

 

حجت الاسلام عابدینی با بیان این که آیت الله تهرانی حتی لحظه ای از عبادت حق دست برنداشت و همواره در مسیر دین و ارزش های دینی گام بر می داشت، ادامه داد: این عالم وارسته خود را در مسیر علم آموزی صرف کرد.

 

وی با اشاره به این که تشییع باشکوه پیکر این شخصیت برجسته کشور نشان دهنده عشق و علاقه مردم به علما وروحانیت همچنین جایگاه ارزنده این عالم بوده است، گفت: منزلت مرحوم آیت الله تهرانی نزد مردم بار دیگر برای همگان آشکار شد.

 

امام جمعه موقت قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام رضاخان در بی حرمتی به لباس روحانیت، گفت: همه هدف رضاخان از این اقدام مبارزه با دین بود.

 

حجت الاسلام عابدینی روحانیت را پرچم دار اسلام حقیقی دانست و ادامه داد: رضاخان همه تلاش خود را برای محروم کردن مردم از روحانیت به کار گرفت.

 

وی همچنین به اقدام رضاخان در کشف حجاب اشاره کرد و با بیان این که رضاخان می‌خواست با ترویج بی‌عفتی، بی‌حجابی و ناهنجاری‌های اخلاقی فساد و نابسامانی را در کشور گسترش دهد، ادامه داد: این حرکت بزرگترین و مهم ترین خیانت رضاخان به کشور بود.

 

امام جمعه موقت قزوین با تأکید براین که روحانیت با همه توان در برابر دین زدایی مقاومت کرد، ادامه داد: روحانیت آگاه و اصیل با همه توان و تحمل سختی ها و مشکلات در برابر مقابله با دین و ارزش های دینی ایستادگی کرد.

 

حجت الاسلام عابدینی با تحلیلی از اوضاع ترکیه در دوران آتاتورک و فتنه‌انگیزی این کشور در تحولات امروز سوریه متذکر شد: در زمان آتاتورک در ترکیه همین اعمال رضاخان در این کشور صورت گرفت و امروز نیز ترکیه فتنه‌انگیز‌های خاص خودش را در سوریه انجام می‌دهد که جای تأمل دارد./950/پ201/پ

ارسال نظرات