۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۵۲۲۲۸
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

19 دی 56 سرآغازی برای بیداری اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جلفا ترویج افکار انحرافی، تغییر سبک زندگی اسلامی، راحت‌طلبی و رواج بی‌تفاوتی نسبت به منکرات، قبح‌زدایی از گناهان و رواج فساد و ابتذال را از توطئه‌های دشمنان در سه دهه گذشته برشمرد.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا در جلفا، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیراستانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، امرز در خطبه های نماز جمعه در مصلای وحدت هادی‌شهر با اشاره به قیام 19 دی مردم قم اظهار داشت:  قیام خونین 19 دی سال 56 به دنبال توهین روزنامه اطلاعات به امام خمینی(ره) صورت گرفت که سرآغازی برای بیداری اسلامی بود.

 

وی 19 دی را نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: ملت ولایتمدار ایران اسلامی در حماسه 9 دی سال 88 با بصیرت کامل نشان دادند که ادامه دهنده راه ، هدف و آرمان شهدای قیام 19 دی قم هستند، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و یکدلی برای مقابله با فتنه‌های جدید دشمنان هستیم.

 

حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره ولایت را هدف قرار داده اند، تصریح کرد: مردم با بصیرت ایران، در 9 دی 88 بار دیگر مشتی محکم بر دهان یاوه گویان و منافقان و مستکبرین جهان زدند و نشان دادند که همواره پشتیبان رهبر و ولایت فقیه هستند.

 

امام جمعه جلفا در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم مقابله با ترویج فرهنگ غلط و بی پایه و اساس غربی میان مسلمانان در جوانان تأکید کرد و گفت: غرب برای رسیدن به اهداف ننگین و ضد بشری خود بعد از شکست های مختلف مقابل ملت ایران در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی هشت ساله، به ترویج ضدفرهنگ ها در بین مسلمانان روی آورده اند.

 

وی ترویج افکار انحرافی، تغییر سبک زندگی اسلامی، راحت‌طلبی و رواج بی‌تفاوتی نسبت به منکرات، قبح‌زدایی از گناهان و رواج فساد و ابتذال را از توطئه‌های دشمنان در طول سه دهه گذشته برشمرد و گفت: دشمنان با فتنه‌های مختلف فرهنگی و تحریف اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان و همچنین ایجاد تفرقه به دنبال تحقق اهداف نامشروع خود در منطقه هستند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از عملکرد جهاد کشاورزی و دولت به جهت کم رنگ شدن فعالیت های کشاورزی در مزارع شهرستان جلفا انتقاد کرد و افزود: به دلیل نبود توجه کافی دولت به بخش کشاورزی، کشاورزان این شهرستان رغبتی به کشت و زرع ندارند و زمین های همیشه سبز و پر محصول شهرستان به زمین های بی آب و علف تبدیل شده اند.

 

وی افزود: تعداد زیادی از جمعیت شهر و روستاهای شهرستان جلفا دامپرور و کشاورز هستند و عدم کشت و زرع در زمین های کشاورزی موجب بروز مشکلات فراوانی به بدنه فعالیت های دامپروری و کشاورزی خواهد شد. دولت نباید هزینه امورات زیربنایی مثل ساخت سدها را از کشاورزان طلب کند، چراکه به دور از انصاف است./935/پ202/س

ارسال نظرات