۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۵۲۲۲۹
امام جمعه مشهد تأکید کرد:

استکبارستیزی بدون مقابله با بی‌حجابی ممکن نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی خطاب به برخی که معتقدند به جای مبارزه با بی حجابی و انحرافات اعتقادی باید روی مبارزه با استکبار متمرکز شد، تأکید کرد: چگونه می توان بدون توجه به بی حجابی و انحراف های اعتقادی با استکبار مقابله کرد در حالی که این ها ابزار دشمن در جنگ نرم هستند.
آيت الله سيداحمد علم الهدي امام جمعه مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی، اربعین را نقطه پایان حرکت انقلابی کربلای اباعبدالله(ع) و اسارت اهل بیت(ع) دانست و گفت: آنچه در این چهل روز بر اهل بیت پیامبر(ص) گذشت باید مورد تأمل قرار گیرد چرا که حقایق درس آموزی در آن نهفته است.

 

زینب کبری؛ ترسیم گر جایگاه والای زن و توانمندی او در مکتب اسلام

وی افزود: از جمله این حقایق، ترسیم جایگاه والای زن و توانمندی او در مکتب اسلام است؛ در این چهل روز،  واقعیت هایی از شخصیت و جایگاه زن در چهره زینب کبری(س) می بینیم که از ابتدای خلقت در هیچ مکتب و اندیشه ای، چنین اسوه ای از زن وجود ندارد.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: نخستین ویژگی اسوه ای که اسلام از زن نشان می دهد، صبر و پایداری در برابر مصیبت ها است تا جایی که نه تنها خود پایداری می کند بلکه سایر اعضای کاروان را هم دلداری می دهد.

 

نماینده خبرگان رهبری، شهامت و دلیری در افشای حقایق و بیان حق در برابر ظالم، پیام رسانی و روشنگری و پشتیبانی و امدادگری را از دیگر ویژگی های اسوه اسلامی زن برشمرد و گفت: حضرت زینب(س) فرهنگی را در عاشورا بنیان نهاد که وقتی دشمن سر بریده یکی از شهدا را به سمت مادرش پرتاب کرد، مادر آن را برگرداند و گفت آنچه در راه خدا داده ام پس نمی گیرم.

 

وی اظهار داشت: مدیریت در شرایط بحران و تغییر ماهیت اسارت به آزادی به گونه ای که در واقع، لشکر عمر سعد اسیر اهل بیت(ع) شده بودند، از دیگر خصوصیات زینب کبری(س) به عنوان چهره زن در اسلام است.

 

آیت الله علم الهدی با تأکید بر این که زن با وجود چنین استعدادهایی نباید کاری کند که شخصیتش خدشه دار شود، افزود: بارها از رسانه ملی خواسته ایم که در کنار تبیین رشادت های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، ایستادگی و فداکاری همسرانشان را نیز به تصویر بکشند.

 

امام جمعه مشهد ضمن تقدیر از صداوسیمای مرکز خراسان رضوی جهت تدوین مستندی از همسران شهدا، ابراز داشت: عربده کشانی که در دنیا فریاد می زنند نظام ایران مخالف حقوق زن است، بیایند ببینند زن آن است که اسلام ترسیم می کند یا آن عروسک روسپی که آن ها نشان می دهند؟

 

مبارزه با بی حجابی نوعی استکبار ستیزی است

وی با اشاره به سالروز بی حجابی اجباری رضاخان، تصریح کرد: عمده رسالت رضاخان به عنوان جاسوس انگلیس، گرفتن عظمت زن از اسلام بود و این جنایت او در بین همه جنایت ها و مزدوری هایش برای انگلیس برجسته تر است بنابراین همین تلاش دشمن برای ترویج بی حجابی کافی است تا یقین کنیم که چه نقش مهمی در سلطه گری و نفوذ استکبار دارد.

 

آیت الله علم الهدی در ادامه خطاب به عده ای از اندیشمندان و نخبگان جامعه که معتقدند به جای مبارزه با بی حجابی، وهابیت و انحرافات اعتقادی باید روی مبارزه با استکبار متمرکز شد، تأکید کرد: بدانید بی حجابی زنان، پیکره آزادی، سعادت و عظمتی را که اسلام برای بشریت به ارمغان آورده، هدف قرار داده است.

 

نماینده خبرگان رهبری یادآور شد: چگونه می توان بدون توجه به بی حجابی و انحراف های اعتقادی با استکبار مقابله کرد در حالی که این ها ابزار دشمن در جنگ نرم هستند؛ این نظر شما مانند این است که بگوییم در میدان جنگ سخت، با تانک ها و هواپیماها و سلاح های دشمن کاری نداشته و تنها افراد دشمن را هدف قرار دهیم.

 

وی، ضربه بر پیکر دین مداری مرد و عظمت زن را از نتایج بی حجابی در جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: این در حالی است که زن می تواند کانون اقتدار و عزت، شرافت، رشادت، پایداری و مردآفرین باشد.

 

 مبهم بودن ماهیت مرگ، حتی اولیای خدا را نیز دچار نگرانی می کند

 امام جمعه مشهد همچنین در خطبه نخست نماز جمعه در تفسیر آیه هفتم سوره جمعه اظهار داشت: گاهی هراس از مرگ، هراس از خود این واقعه است چرا که مرگ و قبض روح، جریانی مبهم در زندگی انسان است که واقعیت آن مشخص نیست بنابراین با وجود همه آمادگی ها، حتی اولیای خدا را نیز دچار نگرانی می کندکه حالشان در هنگام مرگ چگونه خواهد بود.

 

 

آیت الله علم الهدی گفت: ماهیت مرگ با هیچ امکان فکری و علمی قابل درک نیست؛ اما قابل شناخت هست و انسان می تواند با نگاهی به پرونده زندگی خود تا حدودی پیش بینی کند که حال او در هنگام مرگ چگونه خواهد بود؛ آیا جزو کسانی است که هنگام قبض روح، وعده جنات نعیم می شوند یا به جهنم بشارت داده می شوند./930/پ201/س

ارسال نظرات