۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۵۲۲۳۰
با حضور صدها عزادار حسینی؛

همایش بصیرت عاشورایی در مشهد آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «بصیرت عاشورایی» همزمان با شام اربعین حسینی با حضور صدها تن از عزادار و سوگواران در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد آغاز شد.
بصيرت عاشورايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش بصیرت عاشورایی، شب گذشته با حضور صدها عزادار و سوگوار امام حسین(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد آغاز شد و مدت 10 روز ادامه خواهد یافت.

 

حجت‌الاسلام میرمرشدی، استاد حوزه و دانشگاه در این همایش  با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند « گناه پشت سر گناه، دعوا کردن با خانم ها در خانه، مجادله کردن با انسان های احمق، هم نشینی با دل‌مردگان که همان مرفهان بی درد هستند، باعث می شود قلب انسان بمیرد».

 

وی اظهار داشت: مرگ دو نوع است که یک نوع مرگ جسمی یا دل مردگی، و نوع دیگر آن که مرگ حقیقی است، دل مردگی است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که یکی از نشانه های دل مردگی، نادانی است، افزود: افراد نادان در جامعه اسلامی بسیار هستند و مردم نباید با آنها هم نشین شوند.

 

وی با اشاره به آیه 97 سوره نحل، گفت:  خداوند در این آیه می فرماید «هر کس از مرد یا زن کار شایسته کند و مؤمن باشد قطعا او را با زندگى پاکیزه‏اى حیات [حقیقى] بخشیم و مسلما به آنان بهتر از آنچه انجام مى‏دادند پاداش خواهیم داد» و مردم ایرانبا پیروی از این فرموده خداوند توانستند بر دشمنان غلبه کنند.

 

حجت الاسلام میر مرشدی تأکید کرد: امروز اطاعت از ولی فقیه، اطاعت از خداوند است و آنان که مومن به خدا هستند باید مطیع ولایت وفقیه باشند.

 

گفتنی است، همایش «بصیرت عاشورایی» برای سومین سال متوالی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به مدت 10 شب ساعت 18:30 در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد برگزار می شود./930/پ202/س

ارسال نظرات