۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۱۵۲۲۴۹
عضو مجلس خبرگان:

اشخاصی که با ولایت و اهل‌بیت بودند توانسته‌اند سیاست را با دیانت جمع کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرج محبت اهل بیت(ع) را شرط موفقیت و عاقبت به خیری عنوان کرد.
حجت‌الاسلام محسن کازروني، عضو مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری شامگاه روز جمعه پانزدهم دی‌ماه در مراسم عزاداری دهه سوم ماه صفر در مؤسسه فرهنگی شهدای مؤتلفه اسلامی در میدان ابن سینای تهران با بیان‌این‌که ابن‌سینا می‌گوید اگر روزی بین علم و عقل قرار گرفتی، عاقل بر عالم مقدم است گفت: علم زیاد لزوما به‌معنای عاقل‌بودن نیست زیرا گاهی شخصی باسواد است اما عاقل نیست و گاهی کسی سواد ندارد اما عاقل است.

عضو مجلس خبرگان رهبری محبت به اهل‌بیت(ع) را جوهری که هیچ کاری به‌پای آن نمی‌رسد عنوان کرد و بیان داشت: محبت اهل‌بیت(ع) به ‌این ‌شرط که پایدار باشد و قطع نشود، سرمایه بزرگی است اما اگر قطع شد، دیگر هیچ تضمینی وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که آیت‌الله مجتبی تهرانی در احیای شب‌های ماه‌رمضان امسال در هنگام روضه‌خوانی اظهار داشت تمام عشق من این است که روضه‌خوان و خادم حسین‌بن‌علی(ع) باشم گفت: طلبه‌ای در جلسه درس مرحوم آیت‌الله تبریزی اشکالی کرد و گفت اینجا جلسه روضه‌خوانی نیست که بگویید و رد بشوید و آیت‌الله تبریزی گفت این جسارت به روضه امام‌حسین(ع) ناروا است؛ به‌همین منبری که روی آن نشستم من از تبریز به اینجا نیامدم که مجتهد و مرجع بشوم بلکه آمده‌ام تا روضه‌خوان حضرت سیدالشهدا(ع) بشوم.

امام جمعه کرج با تأکید بر عاقبت‌به‌خیری کسانی که با اهل‌بیت(ع) و مجالس امام‌حسین(ع) ارتباط داشتند گفت: این‌گونه افراد توانسته‌اند سیاست را با دیانت جمع کنند، در اوائل انقلاب منافقین بسیار تأکید بر مبارزه با آمریکا داشتند اما به‌دلیل‌ این‌که با ولایت، اهل‌بیت(ع)، مرجعیت و علما رابطه‌ای نداشتند منحرف شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کازرونی با اشاره به حضور هفده میلیون زائر در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی ابراز داشت: شاعری عرب زبان می‌گوید حسین جان(ع) مثل تو همانند قرآن است و اگر نگاه به قرآن عبادت است، نگاه کردن به گنبد و بارگاه تو هم عبادت است.

وی افزود: آن شاعر همچنین می‌گوید اگر در جایی که قرآن تلاوت می‌شود، بنشینی عبادت است و نشستن در جلسه روضه امام‌حسین(ع) هم عبادت است و همان‌طور که قرآن شفا و رحمت است، تربت حضرت سیدالشهدا(ع) هم شفای همه امراض است./956/پ202/ص

ارسال نظرات