۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۵۲۲۷۵
ادعای کارشناس وهابی

گفتن یاعلی مدد شرک است

خبرگزاری رسا _ کارشناس وهابی شبکه وصال حق، مدعی شد که گفتن: «یاعلی مدد» کفر وشرک می باشد.
وهابيت

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا ؛ محمد انصاری مدیر وکارشناس شبکه وهابی وصال حق با پخش کلیپ هایی از مداحی مداحان اهل بیت، مدعی شد که شیعیان با گفتن: «یا علی(ع) مدد» و «یا حسین(ع)» دچار شرک می شوند.


این در حالی است که اندک تاملی در آیات قرآن، بی اساس بودن ادعای این کارشناس وهابی را ثابت می کند.

 

خداوند در قرآن کریم در سوره «غافر/64» می فرماید :« ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ . مرا بخوانید تا (دعاى) شما را بپذیرم».


و در آیه ای دیگر (مائده / 35 ) فرموده است : «یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ اتَّقُواْ اللَّهَ وَ ابْتَغُواْ إِلَیْهِ الْوَسِیلَة» «اى کسانى که ایمان آورده‏اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید ! و وسیله‏اى براى تقرب به او بجوئید» .


و نیز از قول برادران حضرت یوسف (ع) در «آیه 97و98 سوره یوسف» نقل فرموده که به حضرت یعقوب(ع) فرمودند : «یَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا کُنَّا خَاطِئِینَ» . گفتند: «پدر! از خدا آمرزش گناهان ما را بخواه، که ما خطاکار بودیم!» و حضرت یعقوب (ع) نیز که پیامبر خدا بود به آن‌ها قول داد که در آینده نزدیک از خداوند برای آن‌ها طلب استغفار خواهد کرد :« قَالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَکُمْ رَبِّی إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ ». گفت: «بزودى براى شما از پروردگارم آمرزش مى‏طلبم، که او آمرزنده و مهربان است».

اگر قرار بود که توسل به غیر خدا شرک باشد ، حضرت یعقوب(ع) که پیامبر خداوند بود ، نباید به آن‌ها چنین قولی می‌داد و باید آن‌ها را از این کار شرک‌آلود نهی می‌کرد . جالب تر اینکه خداوند نیز بعد از نقل این واقعه، نمی‌گوید که کار آن‌ها شرک بوده است .


و باز در« نساء/64» خطاب به پیامبر اکرم (ص) می فرماید : «وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِیمًا ». « و اگر آنان ، هنگامى که به خود ستم مى‏کردند (و فرمانهاى خدا را زیر پا مى‏گذاردند)، به نزد تو مى‏آمدند و از خدا طلب آمرزش مى‏کردند و پیامبر هم براى آنها استغفار مى‏کرد خدا را توبه پذیر و مهربان مى‏یافتند» .


این آیه صراحت دارد که آمدن به سراغ پیامبر (ص) و او را بر در درگاه خدا شفیع قرار دادن ، و وساطت و استغفار آن حضرت براى گنهکاران نه تنها شرک نیست ؛ بلکه سبب پذیرش توبه ، و رحمت الهى نیز می‌شود.


اگر وساطت ، دعا ، استغفار و شفاعت خواستن از پیامبر (ص) شرک بود ، چگونه امکان داشت که خداوند چنین دستورى را به گنهکاران بدهد !


به این نکته نیز باید توجه داشت که پیامبران و ائمه (ع) آمرزنده گناه نیستند ؛ بلکه آن‌ها فقط مى‏توانند از خدا طلب آمرزش کنند و از آن‌جایی که آن‌ها بندگان برگزیده خداوند هستند و در نزد حضرت حق آبرو دارند ، خداوند شفاعت آنان را می‌پذیرد و در حقیقت آمرزنده حقیقی خداوند است.


پس هنگامی گفتن این جملات شرک است که شخص معتقد باشد که آن حضرات در برابر قدرت خداوند، قدرت مستقلی دارند؛ ولی اگر معتقد باشد که آن بزرگواران به اذن خداوند و یا از طریق دعا کردن و خواستن از او، می‏توانند خواسته انسان دیگری را برآورده کنند به هیچ وجه شرک نیست.


پس ما علی(ع) پرست یا امام پرست نیستیم که با گفتن یا علی(ع) و ... کارمان شرک محسوب شود، بلکه ما تنها خدا را می پرستیم، اما به فرمایش خود خداوند تبارک و تعالی، برای تقرب به وی و نیز بر آمدن حاجاتمان از ائمه اطهار، کمک می خواهیم
چرا که آنان محبوب خدا و رسول خدا هستند و خدا و رسول خدا، ما را به محبت و ولایت و اطاعت و شفاعت طلبی از آنها فراخوانده اند.
/ 9161/خ

ارسال نظرات