۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۵۲۲۸۳
استاد حوزه علمیه:

تقویت وحدت حوزه و دانشگاه برای کشور تحول آفرین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه می تواند منشأ تحول بزرگ در جامعه باشد، گفت: وحدت این دو نهاد ارزنده سبب تعالی و پیشرفت علمی و معنوی کشور خواهد شد که می تواند بسیار اثربخش باشد.
امام جمعه محمود آباد

حجت الاسلام عبدالله اسماعیلی، امام جمعه محمودآباد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه می تواند منشأ تحول های بزرگ در جامعه باشد، گفت: وحدت این دو نهاد ارزنده سبب تعالی و پیشرفت علمی و معنوی کشور خواهد شد که می تواند بسیار اثربخش باشد.

 

وی با اشاره به این که تعامل و اتحاد بین حوزه و دانشگاه به این معنا نیست که دروس حوزوی در دانشگاه یا دروس دانشگاهی در حوزه تدریس شود، خاطرنشان کرد: هدف وحدت حوزه و دانشگاه بدین مفهوم است که بتوان با بهره گیری از آموزه های دینی از پیشرفت ها و دستاوردهای علمی در جهت صحیح که سبب آرامش و آسایش جامعه خواهد شد استفاده کرد که این یکی از کارکردهای بزرگ وحدت حوزه و دانشگاه است.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که تلفیق مقوله علم و معنویت موجب تعالی انسان و جامعه خواهد شد، بیان داشت: اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار گیرند می تواند منشأ خدمات بسیار ارزنده ای برای نظام اسلامی باشند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: اگر به تاریخ اسلام و ایران پس از اسلام توجه شود مشاهده می کنیم که دانشمندان بزرگ اسلامی مثل جابربن حیان، ابوعلی سینا، فخر رازی، حافظ، مولانا و بسیاری دیگر با بهره‌گیری از دو بال علم و معنویت قله‌های تعالی را فتح کردند.

 

وی با اشاره به این که باید بسترهای لازم به منظور تعامل و وحدت بیشتر حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها فراهم شود، بیان داشت: نزدیکی این دو نهاد مقدس موجب شکل گیری حرکت‌ها و برنامه‌های ماندگار در نظام اسلامی می شود که باید نسبت به این امر ارزنده اهتمام خاصی وجود داشته باشد.

 

امام جمعه محمودآباد با تاکید بر این که وحدت حوزه و دانشگاه می تواند گام ارزنده ای در مقابله با برنامه‌ها و نقشه‌های خصمانه دشمنان باشد، خاطرنشان کرد: دشمنان درصدد هستند تا از هر فرصتی به جامعه ما آسیب برسانند که حوزویان و دانشگاهیان باید در راستای مقابله با آنان و ترسیم برنامه ارزنده فرهنگی برخاسته از اسلام ناب محمدی تلاش کنند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی همچنین به تلاش گسترده دشمنان اسلام و انقلاب برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دو مرکز بزرگ علمی نظام اسلامی باید با تعامل و گسترش دایره همکاری ها در جهت تعالی و سعادت نظام اسلامی گام بر دارند./950/ت303/س

ارسال نظرات