۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۵۲۲۸۷

طلاب آذربایجان‌شرقی ارزیابی قرآنی می شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از آغاز طرح ارزیابی قرآنی و شناسایی طلاب مستعد مدارس علمیه استان خبر داد.
طلاب جوان

حجت الاسلام حیدر بی‌غمی، رییس اداره تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که به زودی طرح ارزیابی قرآنی طلاب این استان آغاز خواهد شد، اظهار داشت: تمامی طلاب مدارس علمیه برادران آذربایجا‌ن‌شرقی در این طرح شرکت خواهند کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: این طرح در راستای ارزیابی سطح سواد قرآنی طلاب، شناسایی استعدادهای برتر، برآورد و نیازسنجی برنامه‌ها و همچنین برنامه‌ریزی قرآنی با توجه به نیاز طلاب اجرایی می شود که انتظار می‌رود تا پایان سال‌جاری نهایی و به اطلاعات تکمیلی دست یابیم.

 

رییس اداره تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی دفاتر سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری در مدارس علمیه سراسر استان خبر داد و گفت: این دفاتر در قالب آیین‌نامه تعریف شده از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در تمامی مدارس استان راه اندازی شده است.

 

وی با بیان این‌که هم اکنون سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری در سه مدرسه علمیه هشترود، مرند و سفیران هدایت تبریز آغاز شده است، افزود: دفاتر سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری در زمان‌بندی های مشخص اقدام به برگزاری مسابقات فرهنگی و آزمون‌های سراسری ویژه طلاب پایه یک تا شش می پردازند.

 

حجت الاسلام بی‌غمی هدف از برگزاری این طرح را ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی طلاب با آثار ارزشمند استاد شهید مرتضی مطهری دانست و گفت: سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری به تدریج و طبق برنامه‌ریزی در دیگر مدارس علمیه استان نیز اجرایی خواهد شد.

 

وی در پایان از آغاز فعالیت اتاق فکر معاونت تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: هدف از راه‌اندازی این اتاق بررسی مشکلات موجود در مدارس علمیه، تبیین برنامه‌هایی متناسب با وضعیت طلاب و ترویج مبانی اخلاقی و تهذیبی همراه با مسائل آموزشی است.

 

به گفته رییس اداره تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، حجج اسلام انتظاری مدیر استانی حوزه علمیه، محمدزاده امام جمعه شبستر و معاون امور طلاب و همچنین تعدادی از معاونان تهذیب مدارس علمیه تبریز عضو این اتاق فکر هستند./935/ت303/ب

ارسال نظرات