۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۵۲۳۰۲

هدف امام حسین، نجات بشریت از جهالت و شبهات است

خبرگزاری رساـ عضو گروه پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در زیارت اربعین هدف از قیام حضرت نجات بندگان خدا از جهالت و شبهات است که این هدف باید به عنوان هدفی مقدس و آرمانی هدف همه نهادهای تبلیغی، فرهنگی و آموزشی قرار گرفته شود.
امام حسين
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت‌الاسلام عباس جان‌نثاری، استاد حوزه علمیه و عضو گروه پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در رابطه با روز اربعین گفت: اربعین سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) یادآور تلاقی اولین زائران حضرتش یعنی حضرت امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) و اهل حرم که از شام برمی‌گشتند با جابربن عبدالله انصاری و عطیه که از مدینه به زیارت امام آمده بوده اند است، از این رو امام عسگری(ع) در برشمردن صفات شیعه زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین را از علامت ها و نشانه های شیعه دانسته اند.
وی افزود: اگرچه زیارت امام حسین(ع) در کربلا در روز اربعین مصداق افضل و اکمل این حدیث است ولی زیارت حضرتش در این روز از هر مکان و شهری با خواندن زیارت اربعین هم می تواند به عنوان یکی از مصادیق این حدیث محسوب شود.
حجت‌الاسلام جان‌نثاری با اشاره به این‌که زیارت اربعین را صفوان جمال از حضرت امام صادق(ع) روایت کرده است، بیان کرد: زیارت اربعین در روز اربعین بعد از بالا آمدن آفتاب خوانده و بعد از آن دو رکعت نماز زیارت و پس از نماز، دعا برای برآورده شدن حاجات خوانده می شود.
وی با برشمردن محتوای زیارت اربعین تصریح کرد: در این زیارت سالار شهیدان با صفاتی همچون خلیل الله، صفی الله، ولی الله و بسیاری صفات دیگر مورد خطاب قرار می گیرند و از این طریق اعتراف به مقام والای حضرتش می نمائیم.
استاد حوزه علمیه ادامه داد: در بخش دیگری از این زیارت هدف از قیام حضرت نجات بندگان خدا از جهالت و شبهات است که این هدف باید به عنوان هدفی مقدس و آرمانی هدف همه نهادهای تبلیغی، فرهنگی و آموزشی قرار گرفته شود.
وی تأکید کرد: طبق روایت از امام صادق(ع) تا روز اربعین آسمان و زمین و خورشید و ملائکه برای امام حسین(ع) گریستند و هم اکنون نیز میلیون‌ها نفر در روز اربعین از سراسر جهان با پای پیاده و چشمان گریان به زیارت حضرتش می آیند و این چراغ هدایت بعد از 1400 سال با روشنفکری هر چه افزون تر سبب نجات بندگان از جهالت‌ها و گمراهی‌ها است./907/د102/پ
ارسال نظرات