۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۵۲۳۲۷
حجت الاسلام میرلوحی:

باندبازی و طایفه سالاری سبب رنجش مردم می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به نزاع‌های جناحی بین مسؤولان خواستار پایان یافتن اختلافات و حرکت در مسیر ولایت شد و گفت: امید می‌رود کسانی که به سبب اختلافات و نزاع‌ها در خواب به سر می‌برند از این خواب غفلت بیدار شوند.
باندبازی و طایفه سالاری سبب رنجش مردم می شود

حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه امام صادق(ع) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به قیام مردم قم در 19 دی 1356 به پیشگامی روحانیت و مرجعیت، گفت: این حرکت نقطه عطفی برای انقلاب و نهضت امام خمینی(ره) بود.

وی همچنین به سخنرانی امام خمینی(ره) در اوایل دهه 40 و در روز عاشورا و به دنبال تصویب لایحه ایالتی و ولایتی و کاپیتولاسیون اشاره کرد و اظهار داشت: دو روز بعد از آن امام (ره) دستگیر شد و قیام 15 خرداد 42 به وقوع پیوست که در آن حادثه مردم ورامین و پیشوا کفن پوشیده و به خیابان‌ها آمدند و رژیم دژخیمان پهلوی برای جلوگیری از این نهضت تعداد زیادی از مردم را به خاک و خون کشید. 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این که نقش اصلی در این جهت به عهده روحانیت بوده و تأثیر اولیه تفکر روحانیت به ویژه امام خمینی(ره) قابل انکار نیست، ابراز داشت: البته به تدریج تمام اقشار مانند دانشگاهیان، بازاریان، کارگران و کشاورزان نیز وارد جریان شدند و این حضور تا جایی پیش رفت که حدود 90 درصد مردم کشور در این جریانات دخیل شدند.  

وی با مروری بر تاریخ انقلاب اسلامی بر اهمیت تبیین ابعاد مختلف قیام 19 دی تأکید کرد و بیان داشت: پس از توهینی که تحت عنوان مقاله ارتجاع سیاه و با نام مستعار احمد رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات نوشته شد و به ساحت مرجعیت شیعه و به ویژه امام خمینی(ره) جسارت شد، مردم، طلبه‌ها و روحانیان به خیابان‌ها آمدند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آنها شد.

حجت الاسلام میرلوحی گفت: در اربعین شهادت روحانیان و مردم در قم اربعین‌های دیگری به دنبال یکدیگر در شهرهای مختلف ایران مانند تبریز، اصفهان،‌ مشهد، یزد و کرمان گرفته شد که این اربعین‌ها به پیروزی انقلاب اسلامی ختم  و منجر به شکستن کمر رژیم منحوس پهلوی در 22 بهمن 1357 شد.

وی در ادامه با اشاره به حماسه با شکوه 9 دی اظهار داشت: پس از گذشت 30 سال در روز عاشورای سال 88 که زمانی قریب به 8 ماه فتنه تمام تهران را فرا گرفته و به جولانگاه فرقه‌ها، گروهک‌های انحرافی، جنایتکاران و گمراهان تبدیل شده و اسباب خوشحالی آمریکا و انگلیس را فراهم کرده بود خداوند متعال با تفضل خود به وسیله امام حسین(ع) حسینی بودن انقلاب را به اثبات رساند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه امام صادق(ع) ابراز داشت: در ماجرای 9 دی نیز پس از جسارت فتنه گران در روز عاشورا به پرچم اباعبدالله الحسین(ع) خون مردم به جوش آمد و آن عده‌ای که امر بر آنها مشتبه شده بود بصیرت حسینی پیدا کردند و در قیام بی نظیری که همانند قیام 15 خرداد در 12 محرم به وقوع پیوست طومار فتنه گران را در هم پیچیدند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، دو روز 9 و 19 دی را حاوی درس‌هایی برای مسؤولان دانست و اظهار داشت: مسؤولان باید همیشه نگاه شان به بیرق امام حسین(ع) باشد زیرا هدف، فرهنگ، ایده و آرمان جامعه ایران حسینی است و باید مراقبت داشته باشند تا مسیرشان به انحراف منتهی نشود.

حجت الاسلام میرلوحی تصریح کرد: مردم با تمام احترامی که برای ملیت، تاریخ و قومیت ایرانی قائل هستند اما هیچ‌گاه حاضر نیستند امام حسین(ع) را با شاهان ایرانی همچون کوروش و داریوش  و دیگر سلاطین گذشته عوض کنند و عزت و افتخار خود را در گرو حسین بن علی(ع) محفوظ می‌دانند.  

وی با اشاره به شهدای بسیاری که قبل و  بعد از انقلاب با اهدای خون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند درس دیگر این دو حماسه را خدمت به مردم همیشه در صحنه بیان کرد و گفت: هم اکنون نوبت مسؤولان است تا با حفظ چارچوب‌ها و روحیه انقلابی و حسینی به حل مشکلات پرداخته و دست از دعواهای گروهی و جناحی بردارند. 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه امام صادق(ع) ابراز داشت: باید همگی به صورت یکپارچه در مسیر انقلاب اسلامی و بدون ایجاد آفات لسانی و بی‌تقوایی‌هایی که در سایت‌ها و رسانه ها دیده می‌شود، واقعا دست به دست هم داده و طبق دستور مقام معظم رهبری به فکر حل مشکلات مردم باشند.

وی با اشاره به خصومت دشمنان خارج و مزدوران داخلی در جهت ضربه زدن به نظام اسلامی، اظهار داشت: مسؤولان باید مجدانه و تنها به خاطر خدا و خون شهدا و مردمی که همیشه در صحنه حاضر هستند تمام تلاش خود را برای خدمت به آنها به کار بندند و به فکر جمع کردن آراء، وجیه الملة شدن، طایفه سالاری و باند بازی نباشند.

حجت الاسلام میرلوحی در ادامه ترافیک سنگین تهران و به  دنبال آن آلودگی‌های ایجاد شده در این استان را ناشی از اختلافات مسؤولان دانست و تصریح کرد: این مسأله باعث نارضایتی همگانی شده و ضربات سنگینی را به سبب اتلاف وقت و سرمایه بر اقتصاد ملی وارد می‌آورد، حال آن که باید پرسید آیا حقیقتا مجموعه قوا و نهادهای مردمی و حکومتی نمی‌توانند مرهمی بر این زخم بگذارند؟

وی بیان داشت: متأسفانه مسؤولان سرگرم دعواهای جناحی هستند و تقصیرات را به عهده یکدیگر می‌دانند و هیچ مقامی مسائل را جدی نمی‌گیرد، اگر چنانچه تمام دستگاه‌ها برای حل معضل ترافیک با تصحیح قوانین و تغییر برخی معابر و سامان‌دهی حمل و نقل عمومی دست به دست هم دهند و عده‌ای نیز در صنعت و تولید ماشین‌هایی که مشکل‌های فراوان دارد از منافع خود بگذرند بسیاری از مشکلات حل شدنی است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه امام صادق(ع)  با بیان این که ام القرای اسلام و پایتخت جمهوری اسلامی باید برای جهانیان نمونه باشد، ابراز داشت: امید می‌رود کسانی که به سبب اختلافات و نزاع‌ها در خواب به سر می‌برند از این خواب غفلت بیدار شده و در مسیر ولایت به حرکت در آیند. 

حجت الاسلام میرلوحی در پایان شروع انقلاب و دفع فتنه را به برکت عاشورا دانست و تأکید کرد: نسل جوان باید به تاریخ‌های موجود مراجعه کرده و به حقیقت در یابند که تاریخ هر دو حماسه 12 محرم بوده و بدانند هرچه داریم از عاشورا است که این مسأله باید حفظ شده و نگذارند هیچ مکتبی عرصه را برای فرهنگ عاشورایی تنگ کند./908/ت301/ج

ارسال نظرات