۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۵۲۳۳۷
مدیر حوزه علمیه مروی؛

روشنگری و ایستادگی عالمان دینی جلوی ترویج بی حجابی در جامعه را گرفت

خبرگزاری ـ مدیر حوزه علمیه مروی با بیان این که ترویج بی حجابی با آتاتورک در ترکیه و رضاخان در ایران شروع شد، گفت: این امر در برخی از کشورها به دلیل ضعف روحانیت و علمای دینی موفق بود اما در ایران به سبب روشنگری‌های عالمان دینی به خواسته‌های خود نرسیدند.
حجاب و عفاف
حجت الاسلام علی رجبی، مدیر حوزه علمیه مروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: در برنامه‌های  استعماری انگلیس، دین‌زدایی از کشورهای اسلامی قرارداشت که با کشف‌حجاب در ایران آن‌ را دنبال می‌کردند.
وی گفت: همان‌طور که شهید مطهری نیمی از جامعه را خانم‌ها می‌داند و نیم‌دیگر را در ارتباط و تعامل با آنها، در حقیقت کل افراد جامعه تحت تاثیر کشف حجاب قرار می‌گرفتند و این امر را با آتاتورک در ترکیه و رضاخان در ایران شروع کردند که در کشورهایی به دلیل ضعف روحانیت و علمای دینی موفق به اجرای آن شدند و در ایران به اهدافی که در نظر داشتند نرسیدند.
حجت‌الاسلام رجبی، اظهار داشت: زن از هویت اصلی خود به‌واسطه از دست دادن پوشش خارج شد در این هنگام به‌دنبال جلوه‌های دیگر غربی خودبه‌خود کشیده می‌شد یعنی توالی و ترتیب های طبیعی داشت و زمانی‌که خواست تن‌نمایی و خودنمایی کند این امر برای او با ظاهری ساده مقدور نبود لذا بایستی در جامعه همراه با آرایش باشد پس لوازم آرایش‌های آن‌ها هم به این شکل وارد کشور شد.
مدیر حوزه علمیه مروی خاطرنشان کرد: برای تن‌نمایی و بی‌حجاب بودن در آن زمان به‌طورحتم نیاز به لباس‌هایی خاص بود، لباس‌هایی که استعمارگران آن را طراحی می‌کردند و می‌دوختند و به آرامی زن ایرانی تبدیل به یک زن اروپایی می‌شد و آن‌گونه فکر می‌کرد که او فکر می‌کند البته بدون پشتوانه‌های فرهنگی اروپا که آنها نیز پشتوانه فرهنگی خاص خود را داشتند.
وی با اشاره به این‌که کشورهای غربی فناوری‌های خاص خود را داشتند اظهار داشت: در جریان کشف‌حجاب ما بدون این‌که آن فناوری‌ها را وارد کرده باشیم تنها ظاهر آن را به خودگرفتیم تا شبیه به آن‌ها شویم، هنگامی‌که تقی زاده می‌گفت از نوک ناخن‌پا تا موی‌سر باید فرنگی شود منظور همان ظاهر فرنگی بود و نه این‌که فناوری هم فرنگی شود.
حجت‌الاسلام رجبی با توجه به بد‌حجابی‌های موجود در جامعه امروز، ابراز داشت: دشمن امروز به اهداف جنگ نرم خود از کشف حجاب نرسیده‌است اما به دنبال پیاده کردن آن اهداف است، هنگامی‌که نظریه‌پرداز آمریکایی می‌گوید«هنگامی‌که مشاهده می‌کنیم زنی با آنچنان لباسی، ساز در دست در خیابان مشغول تردد است برای پیاده کردن برنامه‌های خود امیدوار می‌شویم» یعنی دشمنان هنوز طمع دارند و به‌دنبال پیاده‌کردن اهداف خود هستند.
مدیر حوزه مروی با تاکید بر وجود جلوه‌هایی از بدحجابی گفت: این جلوه‌های خاص در ایران نشان می‌دهد که دشمن برای پیاده‌کردن نقشه‌های خود در شروع و ابتدای تهاجم و شکستن خط مقدم است اما هنوز به اهداف خود نرسیده‌است.
وی در تبیین برخی از دلایل بدحجابی موجود اظهار داشت: این بدحجابی‌ها می‌تواند به دلایل خاص اجتماعی و همچنین مقداری هم به‌خاطر دهنکجی‌ها و لج‌بازی‌ها و نحوه برخورد ما است.
حجت‌الاسلام رجبی با اشاره به این‌که هنوز دشمن به اهداف خود از کشف حجاب نرسیده‌است گفت: دشمن در رابطه با  مردهای جامعه نیز به اهداف خود نرسیده است و نمونه آن در عزاداری‌ها و مراسم‌های مذهبی دیده می‌شود، آنها هنوز در آغوش اسلام هستند اما تحت تاثیر هم به‌طورقطع قرار خواهند گرفت و باید بدانیم که دشمن هم تا حدی موفق بوده‌است و نباید چشم به روی حقایق بست.
مدیر حوزه مروی دلیل اصلی بدحجابی‌های موجود در جامعه را کم کاری و عدم برنامه‌ریزی فرهنگی مناسب خواند و ابراز داشت: در مجلس، دولت و نهادهای‌ مسؤول آن‌گونه که باید به این مسأله پرداخته نشده است، برخی مواقع تحت تاثیر شرایط تعدای اطلاعیه در جامعه و مراکز اداری و  یا آیین‌نامه انظباطی در دانشگاه‌ها الصاق شده است اما اقدام اصولی صورت نگرفته است.
حجت‌الاسلام رجبی با اشاره به در اولویت نبودن مسأله حجاب برای مسؤولان گفت: اگر همین اندازه که مسؤولان برای هوای‌آلوده فکر می‌کنند به این شکل دست‌کم دوماه به فکر مسأله حجاب باشند مطمئن باشید که ستادهای لازم، برنامه‌ریزی‌های لازم، بودجه‌های لازم و... تهیه خواهد شد اما تنها عده‌ای سوختند و گفتند، چه تعداد قانون قابل اجرا در این زمینه  موجود هست که متاسفانه امروز اجرا نمی‌شود و نظارت بر اجرای آن نیست، همان قانون‌ اندکی که مجلس تصویب کرده است در بخش‌های دولتی چه مقدار اجرا شده است؟/9598/ت302/پ
ارسال نظرات