۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۵۲۳۵۹
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

حوزه های علمیه تفکر ناب اسلام و تشیع را دنبال می کنند

خبرگزاری رسا - معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم گفت: حوزه های علمیه به عنوان پایگاه علوم اسلامی، تفکر ناب اسلام و تشیع را در جهان اسلام دنبال می کنند.
محمد مهدي انصاري، معاون سياسي استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی انصاری در گردهمایی کانون های بازنشستگی آموزش و پرورش عنوان کرد: حوزه های علمیه یکی از پایگاه‌های قدرتمند در نشر علوم اسلامی هستند و تفکر ناب اسلام و تشیع را در جهان توسعه می دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم افزود: در آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت مطابق با مکتب ارزشمند اسلام دارای اهمیت است و امروز پیکره آموزش با مبانی حوزه های علمیه پیوند می خورد و حضور روحانیت در تعلیم و تربیت نقش سازنده ای را ایفا می کند.

وی علما و مراجع را صاحبنظران علوم دینی و اسلامی عنوان کرد و گفت: عالمان، مراجع و مجتهدان هرگز بازنشسته نمی شوند زیرا تربیت بر مبنای مبانی اسلامی هرگز بازنشستگی را قبول نمی کند.

حجت‌الاسلام انصاری خاطرنشان کرد: قم با توجه به پایگاه عظیم اعتقادی شیعه، همواره در تعلیم و تربیت با حضور علما و حوزه های علمیه پیشگام بوده و وظیفه سنگینی به منظور نشر معارف اسلامی در جهان بر عهده دارد.

وی بیان داشت: طبق روایات سه درب بهشت از قم گشوده می شود که بی شک درب نخست آن از حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) به عنوان گره گشای مشکلات باز می شود به گونه ای در محضر درس آیت الله گلپایگانی، ایشان همیشه به طلاب تاکید می کرد که عاجزانه خود را به ضریح این کریمه برسانید و شفا و رفع گرفتاری‌ها را از وی بخواهید.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با اشاره به وجود مسجد مقدس جمکران به عنوان درب دوم بهشت در قم افزود: ولایت مطلقه امام ولی عصر(عج) برای همگان حجت و روشن است که این مکان مقدس بسیاری از مشتاقان امام زمان(عج) را به گرد خویش دعوت می کند.

وی ادامه داد: بدون شک حوزه های علمیه با نشر تفکر ناب اسلام و شیعه از درب های مهم بهشت در قم به شمار می‌روند زیرا در دل خود عالمان و روحانیان بزرگی را تربیت و به جهان اسلام تقدیم کرده است.

حجت الاسلام انصاری یادآور شد: تربیت نسل جوان و با بصیرت امروز بدون پیروری از مکتب اسلام و تشیع امکان پذیر نیست و همه مراکز علمی و تربیتی باید از منابع با ارزش حوزه های علمیه، علما و مراجع و به ویژه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبری بی نظیر و آگاه استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مردم در همه عرصه های دفاع از انقلاب ولایت مداری و پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و بصیرت، خود را ثابت کردند و رهبر نیز هوشیارانه با تذکرات و هشدارهای خود مسیر انقلاب را به مردم معرفی کردند./926/پ202/پ

ارسال نظرات