۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۵۲۳۷۷
نماینده خبرگان رهبری:

زبان شعر مهم‌ترین راه بیان واقعه عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که عاشورا، یک حادثه بزرگ در تاریخ اسلام و زنده کننده دین است، گفت: زبان شعر یکی از راه های مهم و تأثیرگذار بیان اهمیت این واقعه عظیم در جامعه است.
نماينده ولي فقيه در گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، در آستانه برگزاری همایش ملی شعر عاشورایی در استان در جمع خبرنگاران  امروز در جمع خبرنگاران گفت: هیچ حادثه ای جز واقعه کربلا بعد از رحلت رسول اکرم (ص) نداریم که شأنیت آن را داشته باشد.

 

امام جمعه گرگان اضافه کرد: ما در زندگی حقایق و ارزش‌های بسیاری داریم که این حقایق شامل ارزش های دینی، معنوی، اجتماعی، فرهنگی و زمینه های مختلف است و بیان آن نیاز به قالبی زیبا و جذاب دارد و هر چه باشکوه تر باشد، مؤثرتر خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: در این خصوص قرآن بالاترین حقایق و ارزش های دینی، فرهنگی، اجتماعی است و در قالبی زیبا بیان شده که نه نثر و نه شعر است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأثیر شعر عاشورایی در جامعه اسلامی افزود: این تأثیر باید به مانند زمان وقوع حادثه و آثار بعد از آن باشد، به گونه ای که بعد از واقعه حادثه کربلا، هیچ وقت حکام ظالم بنی امیه و بنی عباس در امان نبودند.

 

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: باید بتوانیم شکل و عظمت واقعه عاشورا را برای جامعه بیان کنیم و یکی از روش های مؤثر در این زمینه، زبان شعر است.

 

وی اظهار داشت: سروده های شاعران قرون گذشته، به خوبی عمق حادثه را بیان کرده اند و امروز باید ادامه دهنده همین مسیر باشیم و اشعاری که شاعران می سرایند، به عمق مطلب بپردازد.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به همایش خطبه‌های نور یادآور شد: برای معرفی عاشورا به این نتیجه رسیدیم که باید در بیان اشعار، از سخنان امام حسین (ع) شروع کنیم و در واقع خطبه های امام که معروف به خطبه های نور است، را در قالب شعر بیان کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: با استفاده از کلمه ها و سخنان امام حسین (ع) می توان همه حقایق دینی را از اساس و ریشه که شامل توحید، عمل صالح و اخلاق است، به صورت شعر بیان کرد.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که زبان شعر در بیان این سخنان و خطبه ها، وسیع است و نثر آن گستردگی را ندارد، ادامه داد: باید شعرها مردمی بوده و جاذبه داشته باشد که تأثیرگذاری آن بیشتر خواهد شد.
 

گفتنی است، نخستین همایش ملی شعر عاشورایی با عنوان خطبه های نور روز پنج شنبه این هفته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی در گرگان برگزار خواهد شد./950/پ202/س

ارسال نظرات