۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۵۲۳۸۱
امام جمعه بناب:

نامگذاری غیر اسلامی برای نوزادان در شأن جامعه شیعی نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی نسبت به ترویج نامگذاری نوزادان با نام های نامأنوس و غیراسلامی هشدار داد و گفت: برخی نام‌ها در شأن جامعه اسلامی و شیعه نیست.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهر که با حضور مسؤولان و متولیان فرهنگی و حوزوی همراه بود، اظهار داشت: ویژه برنامه های دهه اول محرم و اربعین حسینی با شکوه هر چه تمام در بناب برگزار شد که نشان از شعور و معرفت حسینی مردم این شهر دارد.

 

وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی برای بزرگداشت دهه آخر صفر ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم ویژه برنامه های گرامیداشت 28 صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) به همان شکوه مجالس حسینی برگزار شود که بایستی در این میان از ظرفیت بالای حوزه علمیه بناب بهره مند شد.

 

امام جمعه بناب با تأکید بر این‌که انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها در ایام محرم خلاصه شود، تصریح کرد: برای رسیدگی به منکرات و معروفات جامعه راهکارهای عملی لازم است، بنده به صراحت اعلام می کنم که اقدامات گذشته در شهر مذهبی بناب کافی نیست و هنوز مظاهر منکرات در جامعه مشهود است.

 

حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که به دنبال هر نهی از منکر بایستی جایگزینی به عنوان معروف تبیین شود، گفت: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بایستی با توجه به اصول و مبانی مورد تأکید اسلام باشد، در غیر این‌صورت ممکن است با برخی اعمال افراطی موجب بدبینی جامعه به ارزش‌های اسلامی شویم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به ترویج نامگذاری نوزادان با نام های نامأنوس و غیراسلامی هشدار داد و گفت: برخی نام‌ها در شأن جامعه اسلامی و شیعه نیست، در حقیقت باید با واکاوی این پدیده غلط، از گسترش فرهنگ تقلیدی جلوگیری کرد.

 

امام جمعه بناب در پایان بر عملی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی این شهرستان تأکید کرد و اظهار داشت: اگر با احساس تکلیف به مصوبات این شورا عمل شود، بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه حل می شود، باید مطابق مقررات موجود برای کاهش معضلات فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی شهر تلاش کنیم.

 

همچنین عبدالرضا اسماعیل نیا، رییس ثبت احوال بناب در سخنانی با اشاره به این‌که در مدت چهار سال گذشته در این شهرستان بیشترین اسامی پسر به نام های علی، مهدی و امیرمحمد و همچنین بیشترین اسامی دختر به نام های زهرا، فاطمه، اسرا و هستی اختصاص داشته است، گفت: رسانه های گروهی در تعیین اسامی نوزادان نقش تاثیرگذار دارند./935/پ202/س

ارسال نظرات