۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۵۲۳۸۵
مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی:

سبک زندگی اسلامی از مدارس تبیین و نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مسعودنیا گفت: سبک زندگی اسلامی از مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه میان خواهران و برادران تبیین و نهادینه شود.
سبک زندگي اسلامي

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به نقش مادران و همسران در توجه خانواده‌ها به سبک زندگی اسلامی پرداخت و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی مهم که در اجتماع نخبگان، دانشجویان، دانش آموزان استان خراسان شمالی داشتند بر اهمیت توجه به سبک زندگی اسلامی تأکید کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دیدگاه هوشمندانه حضرت آیت الله خامنه‌ای اگر پیشرفت همه جانبه را به معنای تمدن سازی نوین اسلامی بگیریم، این تمدن دارای دو بخش ابزاری  و حقیقی است که سبک زندگی بخش حقیقی آن را تشکیل می دهد، رهبر انقلاب با دعوت از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه برای پرداختن به این مفهوم مهم، آسیب شناسی وضع موجود در سبک زندگی ایرانیان را خواستار شدند.

 

حجت الاسلام مسعودنیا با تأکید بر این‌که حوزه های علمیه خواهران  نقش بسزایی در تحقق این توصیه مهم رهبری بر عهده دارند، گفت: بر اساس دیدگاه رهبری؛ پیشرفت در علم و صنعت و اقتصاد و سیاست که بُعد ابزاری تمدن اسلامی را شکل می دهد، وسیله ای برای دستیابی به سبک و فرهنگ صحیح زندگی و رسیدن به آرامش، امنیت، تعالی و پیشرفت حقیقی است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی افزود: با توجه به توصیه‌های رهبر انقلاب مسؤولیت تبیین چگونگی پیمایش مسیر تمدن سازی نوین اسلامی و ارایه سبک زندگی مبتنی بر این تمدن بر عهده نخبگان به ویژه صاحب نظران حوزه و دانشگاه است، به عبارت بهتر با نگاهی به بافت فرهنگی و عرف حاکم بر جامعه خواهیم یافت که مادران و همسران نقش محوری در توجه خانواده‌ها به سبک زندگی اسلامی دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: در خانواده ایرانی، به صورت معمول مادر خانواده به عنوان مدیر خانه نوع خاصی از سبک زندگی را در داخل منزل طرح‌ریزی می کند و در حقیقت مدیریت بر درآمد دارد، بنابر این باید دانست که اگر فرهنگ صحیح و سبک زندگی اسلامی میان بانوان مؤمن و متدین ایرانی رواج یابد، بخش بزرگی از مقوله ترویج سبک زندگی اسلامی عملی خواهد شد.

 

حجت الاسلام مسعودنیا با تأکید بر این‌که بایستی سبک زندگی اسلامی از مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه میان خواهران و برادران تبیین و نهادینه شود، گفت: فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی اخلاق، معنویت و هویت اصلی جامعه اسلامی را با بحران رو به رو خواهد کرد، به عبارت دیگر گرایش به سبک زندگی غربی موجب بروز بحران های روحی و عاطفی و تزلزل در بنیان خانواده می شود.

 

وی تغییر سبک زندگی بر اساس موازین شرعی، اصلاح الگوی مصرف و بازگشت به اخلاق اسلامی را لازمه تحقق سفارش اکید رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: فرهنگ مهاجم از سوی رسانه‌های غربی به دنبال تغییر ذائقه، سلیقه و علایق ملت مسلمان ایران است و به دنبال آن است که هویت ایرانی اسلامی ما را خدشه دار کند./935/ت302/پ

ارسال نظرات