۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۵۲۳۸۸
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه:

شخصیت حضرت فاطمه معصومه ثبت جهانی شود

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) گفت: تنها دختری که در اهل‌‌بیت(ع) دارای چنین جایگاه و کراماتی باشند حضرت معصومه(س) است، این بانو باید به عنوان دختر نمونه آل‌الله ثبت جهانی شود.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه قم و توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)
به گزارش خبرگزاری رسابه نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم، در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم که در دفتر امام جمعه قم برگزار شد، به ثبت برخی اماکن مذهبی از سوی سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: چنین اقداماتی زمینه‌ای برای ماندگاری آثار اسلامی می‌شود.
وی با بیان اینکه ما بنا نداریم از مجاری قانونی و روش جاری در جهان برای ثبت آثار خود اقدام نکنیم ‌گفت: ما باید از تمام مسیرهای قانونی برای حفظ آثار دینی و اثبات حقانیت خود استفاده کنیم 
تولیت آستان مقدس قم با تأکید بر اینکه آثار تاریخی و فرهنگی کشورها و ملت‌ها، نشانه هویت آن جامعه و ملت است گفت: بنده هیچ قومی را سراغ ندارم که با انجام کارهای تخریبی شناسنامه خود را از بین ببرند و این کاری نیست که افراد عاقل انجام دهند. 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود:‌ متأسفانه شاهدیم که در حجاز این کار زشت انجام می‌شود و هیچ کسی هم جلودار آنها نیست و اعتراض‌ها نیز در این مسیر ثمری در پی نداشته است.
وی با اشاره به تلاش سازمان میراث فرهنگی در ثبت جهانی عهد‌نامه مالک اشتر در یونسکو اظهار کرد: عهد‌نامه مالک اشتر پدیده‌ای است که در برهه‌ای از تاریخ از سوی امیرمؤمنان علی(ع) به سردار رشید اسلام مالک اشتر داده شد؛ عهد‌نامه‌ای که هرگز اجرا نشد چرا که در میانه راه این سردار را به شهادت رساندند. 
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) با توجه به علم الهی که داشتند می‌دانستند این عهد‌نامه به مصر نخواهد رسید از این رو این امام همام در آن زمان این عهد‌نامه را نوشتند که بماند و ما نیز باید در ماندگاری و ترویج آن تلاش کنیم.
وی در ادامه با ضروری دانستن ثبت جهانی مسجد مقدس جمکران و اینکه این مسجد با دستور حضرت حجت(عج) ساخته شده است گفت: این کار موجب حفاظت و ترویج و نشر تشیع می‌شود. 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین ثبت جهانی حضرت فاطمه معصومه(س)، به عنوان دختر نمونه آل الله را ضروری دانست و گفت: امتیازی که در قم است ‌در هیچ جای جهان وجود ندارد، بانویی در این شهر حضور یافت که دختر نمونه آل الله است. 
وی افزود: حضرت زهرا و زینب کبری(س) از بانوان بزرگ اسلام بودند که ازدواج کردند، تنها دختری که در اهل‌‌بیت(ع) دارای چنین کراماتی باشند تنها حضرت معصومه(س) است؛ این بانو باید به عنوان الگوی دختر پاکدامن و طاهر ثبت جهانی شود.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: این بانو و هر آنچه نسبت به این بانو وجود دارد مانند بیت‌النور ایشان در قم باید ثبت جهانی شود./927/د102/پ
ارسال نظرات