۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۵۲۳۹۰
گلوبال ریسرچ؛

ایران به حیاط خلوت آمریکا نفوذ کرده است

خبرگزاری رسا ـ یک پایگاه خبری آمریکایی در مقاله ای تحلیلی اعتراف کرد که نفوذ جمهوری اسلامی ایران از منطقه خاورمیانه گذشته و به آمریکای جنوبی که حیاط خلوت آمریکا محسوب می شود رسیده است.
ايران.اسرائيل.آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه تحلیلی گلوبال ریسرچ، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اخیرا در اقدامی مداخله جویانه و دخالتی آشکار در امور داخلی ایران قانونی را به امضا رساند که طبق آن وزارت خارجه ایالات متحده باید استراتژی جدیدی برای مبارزه با نفوذ روزافزون ایران در آمریکای لاتین طراحی کند.
 
به نوشته این پایگاه تحلیلی، در سالیان اخیر جمهوری اسلامی ایران با تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین که از حسن نیت ایران استقبال کرده اند روابط مستحکمی برقرار کرده است. بدون هیچ شک و شبهه ای، نفوذ ایران از خاورمیانه فراتر رفته و به آمریکای لاتین رسیده است، حقیقتی که ترس بسیاری را در واشنگتن به همراه داشته است.
 
گلوبال ریسرچ در ادامه می نویسد: به همین دلیل است که آمریکا بار دیگر اعلام کرده است که از نزدیک فعالیت های ایران (نفوذ ایران) را زیر نظر گرفته است تا مبادا نفوذ در حال افزایش ایران به معادلات سیاسی و نظامی آمریکا در خاورمیانه به طور خاص و بقیه دنیا به طور عام لطمه ای وارد نسازد.
 
قانون جدید که به امضای اوباما رسید در حقیقت سالادی از دستاویزهای مختلف از سوی آمریکا برای مقابله با نفوذ ایران است.
 
در این قانون به طور صریح ذکر شده است که ایالات متحده از مقابله با ایران برای دور زدن تحریم ها عاجز است و ایران با امضای قراردادهای اقتصادی و توافق نامه های امنیتی به همکاری با کشورهای آمریکای لاتین ادامه می دهد.
 
گلوبال ریسرچ در انتها می نویسد: برای واشنگتن و متحدانش، ایران یک تهدید واقعی نیست بلکه محور اعصاب خردی، خاری در گلو و یک وزنه سیاسی است که با نظم سیاسی شیطانی آنان در منطقه مخالفت می کند./990/ب902/ک
ارسال نظرات