۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۵۲۴۴۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی زرند:

فرهنگ شیعه امکان تهدید را از دشمنان سلب کرده است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی زرند گفت: نقش ولایت فقیه در جامعه شیعه، نقشی کلیدی است که توجه به آن می‏تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه باشد.
حجت الاسلام مهدي حسني رئيس اداره تبليغات اسلامي زرند

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی کرمان، حجت الاسلام مهدی حسنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند، در گفتمان دینی با عنوان بصیرت عامل سعادت که در اداره زندان این شهرستان برگزار گردید، گفت: در باور شیعه ولایت فقیه از طریق اعتقاد راسخ به مهدویت و هدایت جامعه در عصر غیبت قابل فهم است و این نکته برای دشمنان انقلاب از مدتها پیش آشکار شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی زرند، هدف اصلی فتنه 88 را ایجاد تردید و انکار نسبت به مفهوم امامت و در پس آن، ایجاد شکاف در امّت دانست و ابراز داشت: این درحالی بود که فتنه‏گران غافل از این بودند ‏که فرهنگ استراتژیک شیعه با تمسّک به دو گنجینه عاشورا و مهدویّت، امکان هر نوع تهدید آشکار و پنهان را از دشمنان سلب کرده است.

وی همچنین عنوان کرد: فرانسیس فوکویاما استراتژیست و اندیشمند امریکایی، ژاپنی تبار در کنفرانس بررسی پیروزی انقلاب اسلامی در تل‌آویو با اشاره به دو منبع الهام بخش در تفکر شیعه به نکته بسیار حساسی اشاره می‌کند، وی روح انقلابی و استکـبار ستیز شیعه را به  پرنده‌ای تشبیه می‏کند که بالهای سبز و سرخ دارد و بال سبز را نشانه مهدویت و بال سرخ را نماد عاشورا قلمداد می‏کند.

حجت الاسلام حسنی در ادامه گفت: ما باید در برون رفت از بحران‏ها و فتنه‏های سیاسی قرآن را الگو و سرمشق خودمان قرار دهیم.

وی با اشاره به  آیـات 103 تا 112 سوره‌ مبارکه آل عمران گفت: قرآن در وضعیت‏های گوناگون فتنه‌های اجتماعی در جامعه اسلامی، نکـاتی حیاتی و درس‌های آموزنـده در بردارد، که تبیین و تحلیل این آیـات از اوضاع بی ثبات جامعه اسلام حیرت انگیز بوده و سنت‌ها و قوانینی که در این آیات برای برون‌رفت از بحرانها عرضه می‌شود از تعالیم ناب الهی سرچشمه گرفته است.

حجت الاسلام حسنی در پایان گفت: جایگاهی که قرآن برای ما تبیین کرده است جایگاهی تحلیلی و دست افزاری استراتژیک برای حل اختلافات و هم چنین ایجاد وحدت سیاسی و دینی است./9702/د
102/ب

ارسال نظرات