۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۵۲۴۶۶

تشییع پیکر هفت شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس در تبریز

خبرگزاری رسا ـ مردم مؤمن، متدین و شهیدپرور تبریز امروز با پیکر مطهر هفت شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند.
تشيع پيکر شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پیکرهای پاک و مطهر هفت شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز از میدان شهدا به سمت میدان ساعت تبریز بر دوش همرزمان، خانواده‌های شهدا و مردم شهیدپرور تبریز تشییع شد.

 

حضور اقشار مختلف مردم تبریز با وجود برودت هوا و سرمای سوزان منطقه آذربایجان در این مراسم معنوی، از نکته های قابل توجه آیین تشییع پیکرهای پاک شهدای گمنام در تبریز بوده است.

 

بنا بر این گزارش، بعد از مراسم تشییع و اقامه نماز از سوی آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم امام جمعه موقت تبریز، پیکر شهدا به شهرهای مرند و کلیبر انتقال خواهد یافت تا ویژه‌برنامه‌های وداع با شهدا در این شهرها نیز برگزار شود، یکی از شهیدان گمنام نیز در محوطه اداره اطلاعات تبریز در کنار سربازان گمنام و هم‌رزمان خود به خاک سپرده شد.

 

مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در شهرهای مرند و کلیبر نیز روز پنجشنبه 21 دی مصادف با شب ارتحال پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار خواهد شد، پیکر شهدای گمنام مرند در یکی از تپه‌های ورودی این شهر و در کلیبر شهدای گمنام در ارتفاعات نورالشهدا واقع در منطقه شرقی شهر به خاک سپرده می شوند.

 

حجت الاسلام شفقت، استاد حوزه علمیه تبریز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار رسا با تأکید بر این‌که حضور مردم مؤمن و متدین تبریز در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام، تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی اظهار داشت: متأسفانه حضور کمرنگ مسؤولان در چنین مراسمی موجب تأسف است.

 

وی خاطرنشان کرد: مدیران، میز ریاست و پست مدیریت خود را مدیون خون شهدا هستند و حضور در مراسم تشییع پیکر شهدا کمتر کاری است که یک مسؤول باید در قبال آن عزیزان سفر کرده انجام دهد.

 

گفتنی است، این هفت شهید گمنام دوران دفاع مقدس مربوط به عملیات والفجر 8 منطقه فاو، عملیات خیبر جزایر مجنون و عملیات والفجر یک منطفه فکه هستند./935/پ202/ب

ارسال نظرات