۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۵۲۴۸۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار شد:

وقف در امور فیلم سازی و مسائل روز سینما

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاثیرگذاری فیلم‌هایی که در رابطه با اهل بیت ساخته می‌شود خواستار وقف در امور فیلم سازی و مسایل روز سینما از سوی واقفان شد.
سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز دوشنبه هجدهم دی‌ماه در چهارمین همایش وقف و رسانه که در تالار وحدت برگزار شد بیان کرد: امور و کارهای وقفی صورت گرفته را باید با زبان قابل فهم جامعه برای مردم بازگو کرد و ما از واقفان انتظار داریم  که در امور فیلم سازی و مسایل روز سینما مقداری از مال خود را وقف این امور کنند.

وی تصریح کرد: واقفان می‌توانند با ساخت فیلم‌هایی درباره شخصیت امام حسین(ع) و غیره که متناسب با نیاز جامعه باشد اثر خوبی را در جامعه از خود به جای بگذارند زیرا هنر یک زبان بین المللی است.

حسینی با بیان این‌که ما از رسانه‌ها انتظاراتی داریم گفت: از رسانه‌ها انتظار می‌رود که از چهره‌های واقفان مقاله، فیلم، یادداشت و غیره درست کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در سال‌های اخیر رسانه‌ها به کارهای وقفی توجه خاصی داشته‌اند و می‌توانند بهتر از این عمل کنند و در راس آن رسانه ملی بسیار تاثیر گذار خواهد بود زیرا افکار عمومی به رسانه ملی توجه خاصی دارند.

وی با بیان این‌که بعضی از افراد بزرگ مثل آیت الله مجتبی تهرانی دوست ندارند که خود را مطرح کنند گفت: این وظیفه رسانه‌ها است که به دنبال این بزرگواران بروند و در این زمینه رسانه‌ها خیلی ضعیف عمل کرده‌اند.

حسینی ادامه داد: خوش‌بختانه جامعه ما با کمالات است و مردمانی دینی با خلوص نیت در کنار همدیگر زندگی می‌کنند و ما نیاز داریم به فرهنگ سازی برخی از مسائل و این فرهنگ‌سازی را رسانه‌ها بهتر می‌توانند در آن نقش آفرینی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که با برنامه ریزی و اجرایی کردن سند وقف گام خوبی در امور وقف برداشته شد خطاب به رسانه‌ها گفت: توجه داشته باشید که مطابق با نیاز جامعه و متناسب با آن وقف کردن را به مردم آموزش بدهید.

وی با اشاره به این که باید ابعاد وقف را تشریح کرد گفت: باید ابعاد وقف مانند بعد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آن مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد زیرا ابعاد گفته شده برای سوژه تبلیغات بسیار مناسب است.

حسینی در پایان بیان داشت: امید است وقف در جامعه الگویی برای مردم باشد و به مسائل حاشیه توجه نداشته باشیم، این امر توجه رسانه‌ها را می‌طلبد./9599/پ202/ص

ارسال نظرات