۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۵۲۴۸۵

نهاد وقف مورد غفلت واقع شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس همایش وقف و رسانه گفت: متاسفانه امور وقفی در نظام دینی ما مورد غفلت واقع شده است و لازمه اصلاح آن این است که به موضوع وقف یک نگاه دینی داشته باشیم.
چهارمين همايش وقفه و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن ربیعی، رییس همایش وقف و رسانه، روز گذشته در چهارمین همایش وقف و رسانه که در تالار وحدت برگزار شد، بیان داشت: چهارمین همایش وقف و رسانه به منظور تعامل بیشتر بین اصحاب رسانه و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

 

وی ادامه داد: تدبیر تعامل بیشتر بین اصحاب رسانه و سازمان اوقاف و امور خیریه از سوی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف در سال 88 پایه ریزی شد و با  امید به خدا 4 سال از عمر این همایش می‌گذرد و در این راستا قدرت تاثیر گذار رسانه بر رفتار اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نبود.

 

ربیعی با اشاره به وقف که سنت نبوی است گفت: وقف در اسلام پیشینه تاریخی دارد که به صدر اسلام و در زمان پیامبر اکرم(ص) برمی‌گردد و یک سنت نبوی و علوی در نظام دینی ما است.

 

رییس همایش وقف و رسانه تصریح کرد: متاسفانه امور وقفی در نظام دینی ما مورد غفلت واقع شده است و لازمه اصلاح آن این است که به موضوع وقف یک نگاه دینی داشته باشیم.

 

وی آماری در راستای وقف ارائه کرد و بیان داشت: در امور وقف بیش از 60 هزار خبر و یادداشت در خبرگزاری‌ها جمع آوری شد و شبکه صدای جمهوری اسلامی ایران بیش از 2 هزار دقیقه پوشش خبری داشته‌ است و همچنین شبکه صدا و سیما هم بیش از 5 هزار دقیقه فعالیت قرآنی وقفی داشته است.

 

ربیعی اظهار داشت: برای تعامل بیشتر فراخوان‌هایی داده شد که آثار جمع آوری شده در بخش‌های مختلف از قبیل " مقاله، یادداشت، فیلم، فیلم نامه و پوستر با موضوع وقف"  در هر بخش بیش از 100 اثر به این همایش ارسال شد.

 

 رییس همایش وقف و رسانه در پایان بیان داشت: امیدوارم ارزش اخلاقی که چیزی جز نو دوستی خلوص نیت و تجلی بارز انسانی نیست در جامعه شکوفا شود./9599/پ203/ب

ارسال نظرات