۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۵۲۴۹۳
مدیر کل اوقاف گلستان:

تغییر در رویکرد تبلیغ وقف نیازمند بهره گیری از توان روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان با تأکید بر این که امروز نیازمند تغییر رویکرد تبلیغ در عرصه وقف هستیم، افزود: مبلغان دینی باید در ترویج این سنت حسنه از یک شیوه تبلیغی جدیدی بهره گیرند تا تأثیرگذاری دو چندانی در جامعه داشته باشد.
اوقاف وقف امور خيريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، سید محمدجواد رئوف‎سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان امروز در همایش یاوران وقف ویژه روحانیان و ائمه جماعات استان که در آستان مقدس امامزادعبدالله (ع)شهرستان گرگان برگزار شد به نقش مبلغان دینی در ترویج سنت حسنه وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز همراهی روحانیت با مجموعه اوقاف می تواند زمینه ساز احیاء موقوفات را در جامعه فراهم کند.

 

وی با تأکید بر این که امروز نیازمند تغییر رویکرد تبلیغ در عرصه وقف هستیم، افزود: مبلغان دینی باید در ترویج این سنت حسنه از یک شیوه تبلیغی جدیدی بهره گیرند تا تأثیرگذاری دو چندانی در جامعه داشته باشد.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گلستان با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می تواند سازمان اوقاف را در احیاء موقوفات یاری دهد، تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون حضور و همراهی مستمر علما و روحانیت در این عرصه زمینه ساز تقویت سنت وقف درجامعه شده است.

 

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد در ادامه سخنان خود بر ضرورت به روز بودن موقوفه ها تأکید کرد و گفت: با توجه به پیشرفت علوم و تکنولوژی روز نیاز وقف برای فناوری های نوین روز ضروری است.

 

وی وقف را عامل ترویج ارزش های ناب دینی درجامعه دانست و با بیان این که اگر امروز اسلام حقیقی در اوج اقتدار وعظمت قرار دارد بخشی از این عزت برگرفته از سنت حسنه وقف است، گفت: موقوفه ها موجب شده سنت حسنه عزاداری برای ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین (ع) با گذشت هزار و 400 سال همچنان پابرجا و زنده بماند.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گلستان با اشاره به این که متأسفانه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آمار وقف در جامعه به شدت دچار کاهش شد، ادامه داد: در زمان حکومت پهلوی هیچ توجهی به موقوفه ها نشده بود و تنها موقوفه خواری در جامعه رواج داشت.

 

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد پیروزی انقلاب اسلامی را زمینه ساز احیاء موقوفه ها در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تأسیس سازمان اوقاف و برنامه های ترویجی در این خصوص شاهد رشد و گسترش سنت حسنه و دینی وقف در جامعه اسلامی هستیم.

 

وی با اشاره به این که سنت وقف به برکت تلاش ها و فعالیت های تبلیغی علما و روحانیان در دهه های اخیر حفظ مانده و گسترش یافته است، ادامه داد: امروز نیز حراست از این سنت ارزشمند دینی نیازمند همراهی علمای دلسوز است.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گلستان در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که عدم تبلیغ صحیح سنت وقف زمینه کاهش این حرکت ارزشمند دینی را فراهم خواهد کرد، گفت: مبلغان دینی باید اقشار مختلف جامعه را با وقف و ارزش دینی آن آشنا کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود از برنامه ریزی جدید سازمان اوقاف برای ترویج سنت حسنه وقف در جامعه خبر داد و گفت: این سازمان در رویکرد جدید خود از همه توان و ظرفیت های موجود در کشور بهره خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حدود چهار هزار و 200 موقوفه در گلستان به ثبت رسیده است گفت: این تعداد رقبه ثبت سامانه اطلاعاتی شدند که آنلاین و به ‎روز است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان این که این استان با داشتن 180 هزار رقبه بالاترین میزان رقبات را در کشور دارد، ادامه داد: به دلیل این که رقبه های استان مشاعی است این آمار یک ششم رقبه های کل کشور است./950/پ202/ب

ارسال نظرات