۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۵۲۴۹۶

چهارمین همایش وقف و رسانه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین همایش وقف و رسانه صبحامروز و با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
چهارمين همايش وقفه و رسانه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین همایش وقف و رسانه صبح امروز دوشنبه هجدهم دی‌ماه در تالار وحدت با حضور حجت الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما و حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رییس ستاد اقامه نماز برگزار شد.
رییس همایش وقف و رسانه با اشاره به این‌که وقف سنت نبوی است گفت: وقف در اسلام پیشینه تاریخی دارد که به صدر اسلام و در زمان پیامبر اکرم(ص) برمی‌گردد و یک سنت نبوی و علوی در نظام دینی ما است.
ربیعی تصریح کرد: متاسفانه امور وقفی در نظام دینی ما مورد غفلت واقع شد و لازمه اصلاح آن این است که به موضوع وقف یک نگاه دینی داشته باشیم.
حجت الاسلام علی محمدی،نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه درباره وقف بیان داشت: اهتمام به موضوع وقف پرداختن به منافع ملی است، وقف برای قشر و اشخاص خاصی نیست و به همه اقشار جامعه و همه اصناف مربوط می‌شود.
در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاثیرگذاری فیلم‌هایی که در رابطه با اهل بیت ساخته می‌شود خواستار وقف در امور فیلم سازی و مسایل روز سینما از سوی واقفان شد و گفت: انتظار می‌رود از رسانه‌ها که از چهره‌های واقفان "مقاله، فیلم، یادداشت و غیره" درست کنند.
حسینی در رابطه با سند وقف بیان داشت: برنامه ریزی و اجرایی کردن سند وقف گام خوبی در امور وقف برداشته شد و توجه داشته باشید که مطابق با نیاز جامعه و متناسب با آن وقف کردن را به مردم آموزش بدهید.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز نیز گفت: وقف کردن را به مردم یاد بدهید زیرا جامعه از کارکردهای وقف و امور وقفی اطلاعی ندارند و با اطلاع رسانی درست ، نیاز‌های جامعه را در نظر بگیرید.
در حاشیه این همایش از سند رسمی وقف با امضا تویسرکانی، رییس ثبت اسناد و املاک کشور رونمایی شد.
لازم به ذکر است سند وقف با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفت.
شایان به ذکر است در این همایش از هنرمندان اصحاب رسانه که در موضوع وقف آثاری را ارسال کرده‌اند تجلیل به عمل آمد./9599/پ202/ص
ارسال نظرات