۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۵۲۵۴۸
در نشست خبری مؤسسه امام خمینی مطرح شد؛

تمدید مهلت ثبت نام مقطع کارشناسی تا پایان دی ماه

خبرگزاری رسا ـ مدیر پذیرش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از تمدید مهلت نام نویسی آزمون کارشناسی تا 30 دی خبر داد و گفت: در مقطع دکتری تنها نام نویسی رشته های علوم سیاسی و علوم قرآنی تا 5 بهمن ادامه دارد.
مؤسسه امام خميني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی عباسی مدیر پذیرش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عصر امروز در نشستی خبری از تمدید مهلت نام نویسی در آزمون کارشناسی خبر داد و گفت: نام نویسی از 25 آذر تا 30 دی ماه است؛ علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت پذیرش مؤسسه نام نویسی کنند.
وی در معرفی منابع آزمون اظهار داشت: فقه، المنطق، اصول، زبان انگلیسی، ادبیات عرب، ادبیات فارسی منابع آزمون کتبی بوده و کسانی که حد نصاب نمره را کسب کنند دروس فقه، اصول و ادبیات را به صورت شفاهی امتحان خواهند داد و پس از قبولی از اول مهرماه سال 92 مشغول به تحصیل می شوند.
حجت الاسلام عباسی با بیان این که  پذیرش در دوره حضوری مختص برادران است، گفت: در دوره نیمه حضوری برادران و خواهران می توانند نام نویسی کنند و محدودیت وجود ندارد.
پذیرش مقطع کارشناسی ارشد نیمه حضوری در سال آینده
وی معارف اسلامی، فلسفه، کلام، تاریخ، علوم قرآنی و روانشناسی را از جمله رشته های دوره نیمه حضوری برشمرد و تصریح کرد: دوره نیمه حضوری مختص مقطع کارشناسی است اما در سال آینده در مقطع کارشناسی ارشد نیز پذیرش نیمه حضوری خواهیم داشت.
مدیر پذیرش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به پایان مهلت نام نویسی در مقطع کارشناسی ارشد گفت: آزمون کارشناسی و کارشناسی ارشد همزمان در 4 اسفند برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام عباسی با بیان این که نام نویسی در مقطع دکتری نیز به پایان رسیده است، اضافه کرد: تنها در رشته های علوم سیاسی و علوم قرآنی نام نویسی تا 5 بهمن ادامه دارد و آزمون های مقطع دکتری در روزهای 9، 10 و 11 اردیبهشت سال آتی برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به صورت داخلی بوده یعنی تنها فارغ التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) می توانند در این آزمون ها شرکت کنند.
مدیر پذیرش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در تشریح تفاوت آزمون های مؤسسه با سایر آزمون های سراسری گفت: ما برای پذیرش افراد محدویت نداریم یعنی هرکسی که نمره حدنصاب را بدست آورد می تواند وارد مرحله گزینش شود و در این مرحله با توجه به ظرفیت هر رشته و شایستگی ها، افراد انتخاب می شوند.
تأسیس رشته های مطابق با نیازهای  جامعه از ویژگی های مؤسسه امام خمینی است
در بخش دیگر این نشست خبری امیر خواص مدیر تحصیلات تکمیلی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یکی از ویژگی های این مؤسسه را تأسیس رشته های مورد نیاز جامعه دانست و اظهار داشت: برخی رشته ها نیز با این که عنوان مشترکی با رشته های مراکز آموزش عالی دیگر دارد اما به لحاظ محتوایی بسیار متفاوت است مانند رشته فلسفه اخلاق تطبیقی که در دانشگاه قم نیز ارائه می شود.
وی با اشاره به این که مدت زمان آموزش مقاطع ارشد و دکتری در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با سایر مراکز آموزش عالی یکسان است، گفت: اما مقطع کارشناسی ارشد ما نسبت به مراکز دیگر 25 واحد بیشتر می گذرانند یعنی حدود سه سال و نیم طول می کشد تا فرد در این مقطع فارغ التحصیل شود.
مدیر تحصیلات تکمیلی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: مقاطع ارشد دروس تخصصی حوزه، دروس اختصاصی رشته و دروس مشترک بین سایر رشته ها را می گذانند؛ حدود 16 واحد درسی مشترک برای همه رشته وجود دارد که موجب تقویت بنیان علمی، اعتقادی و معرفت شناسی دانش پژوهان می شود.
خواص با بیان این که در دانشگاه مجازی مؤسسه دو نوع آموزش وجود دارد، گفت: یک سری به صورت رسمی یعنی از طریق کنکور سراسری جذب می شوند و در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل می شوند برای اینها در پایان دوره تحصیل مدرک معتبر صادر می شود.
وی ادامه داد: کسانی که علاقه مند هستند دروس معارف اسلامی را فراگیرند و مدرک نمی خواهند، بدون آزمون ورودی پذیرش می شوند و همان دروس را می گذرانند و نهایتا گواهی پایان دوره آموزشی برایشان صادر می شود./928/پ201/پ
ارسال نظرات