۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۱۵۲۵۴۹
مدیر حوزه علمیه تهران:

روحانیت تضعیف شود نظام آسیب می بیند

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه علمیه تهران با تاکید بر حمایت متقابل حوزه و نظام از یکدیگر، تاکید کرد: اگر روحانیت ضربه بخورد انقلاب و کل مملکت ضربه خواهد خورد.
حجت الاسلام والمسلمين خسروشاهي

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدباقر خسروشاهی، مدیر حوزه علمیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: 19 دی یکی از روزهای شکل‌گیری انقلاب بود که در آن تمام مردم قم به‌خصوص روحانیان به نشانه اعتراض به مقاله چاپ شده در روزنامه اطلاعات با نام مستعار احمد رشیدی مطلق و توهین به امام خمینی(ره) قیام کردند.

وی با اشاره به حضور خود در آن تظاهرات اظهار داشت: مردم در تظاهرات برای کسب تکلیف خدمت مراجع و فضلای آن زمان رفتند به‌نحوی که طلاب از میدان صفاییه به سمت خیابان صفاییه و به سمت کوچه بیگدلی و منزل حضرت آیت‌الله نوری همدانی که در آن زمان جزو فضلا و مشهورین قم بودند به راه افتادند و در منزل ایشان تجمع کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی با اشاره به سخنرانی حضرت آیت‌الله همدانی و دعوت مردم به مقاومت و استحقاق حق خود اظهار داشت: آن زمانی که ارتش با مسلسل و تانک مردم را به رگبار بست و بسیاری را مجروح و شهید کرد شکل ابتدایی انقلاب رخ داد که عظمت آن در قیام همگانی مردم قم علیه ظلم و ستم سلسله پهلوی نمایان بود.

مدیر حوزه علمیه تهران شاکله اصلی این قیام را مردم خواند و افزود: در راس قیام مردم، روحانیت بود که به افشاگری می‌پرداخت، همچنین قیام  19 دی وابسته به دلیل دیگری، یعنی فوت ناگهانی مرحوم حاج آٔقا مصطفی خمینی فرزند معمار کبیر انقلاب بود که به تعبیر ایشان «فوت مصطفی از الطاف خطیه الهی است».

وی با مرور بر مجالس فاتحه‌ای که در قم و تهران جهت رحلت فرزند امام گرفته شد ابراز داشت: این مراسم به جرقه‌ای برای مقابله واقعی ملت با رژیم تبدیل شد که روحانیت پرچم‎‌دار آن بود و شئونات انقلاب‌اسلامی را تهیه کرد، به شکرخدا امروز هم سردمدار این انقلاب، قیام و نظام یک روحانی مجتهد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی با تاکید براین‌که روحانیت، امروز نیز نقش گذشته خود را دارد، گفت: باید دانست دشمن امروز نسبت به گذشته قوی‌تر شده  و با تمام تجهیزات علیه نظام ما در حال فعالیت است، با وجود تلاش و روشن‌گری روحانیت مشاهده می‌شود که نتوانسته‌ایم ‌به تناسب فعالیت دشمن تبلیغات خود را گشترده‌تر کنیم.

مدیر حوزه علمیه تهران با اذعان به نیاز فراوان به طلبه فعال و برنامه‌ریزی مفید، اظهار داشت: متاسفانه عده زیادی از روحانیان که در مقامات گوناگون نظام، در قوه قضاییه، ارتش، سپاه، نیروی‌انتظامی و دیگر ارگان‌ها مشغول به کار هستند اندکی از وظایف اجتماعی خود بازمانده‌اند.

وی با اشاره به نفوذ دشمنان در دیگر جوامع اسلامی، ابراز داشت: ایران اسلامی به دلیل وجود روحانیت شیعه و دعای امام زمان(عج) مانند کشتی نجات شده و در میان حجم انبوهی از حملات دشمن سالم مانده‌است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی با تاکید بر نیازهایی در زیربناهای تبلیغ، بیان داشت: برای اثبات این مدعا می‌توان بودجه کل روحانیت را با بودجه یک دانشگاه آزاد مقایسه کنید، متاسفانه دولت‌ها توجه مناسبی به حوزه‌های علمیه نداشته‌اند و این روشن است که استقلال حوزه منافاتی با فراهم کردن وسایل تبلیغ از طرف دولت‌ها ندارد.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره وجود شعبه‌ای از دانشکده صداوسیما در شهر قم ویژه طلاب، گفت: آیا طلاب در صداوسیما تصمیم‌گیرنده اصلی هستند؟ آیا فیلم‌ها و برنامه‌های گوناگونی که در صداوسیمای داخلی پخش می‌شود مورد قبول جامعه روحانیت است؟ روحانیت امروز امکانات ندارد و باید به اندازه امکانات از آن توقع داشت.

وی ادامه داد: دولت باید مشکلات روحانیت و خطر دشمنان خارجی را درک و احساس مسؤولیت کندٰ ما در توان خود به دولت تذکر دادیم، در بودجه سال 91 با رایزنی با نمایندگان مجلس بودجه اندکی جهت هزینه‌های عمرانی حوزه علمیه تهران در نظرگرفته ‌شد اما زمانی‌که برای اجرا به دولت ابلاغ شد، اما متاسفانه به آن عمل نشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی در پایان اظهار داشت: دولتمردان باید به دوستان خود تذکر دهند و خود نیز عمل کنند و بدانند اگر روحانیت ضربه بخورد انقلاب و کل مملکت ضربه خواهد خورد./9598/ت302/ج

ارسال نظرات